fredag 1 april 2011

"Fredagsmys"...

...finns inte i den upplaga av SAOL (Svenska Akademiens OrdLista) som jag har här hemma i bokhyllan. Måste kolla i det exemplar jag har på jobbet. Alla nybildade ord blir ju erkända som "riktiga" om de används tillräckligt frekvent och av många. "Fredagsmys" måste kvalificera sig till denna kategori? Fredagsmys innebär olika saker för olika människor. Party party party all night long. Middag i stearinljusens sken. Popcorn och film. Hmmm. För mig innebär fredagsmys - om vi inte har gäster eller är bortbjudna eller så - just mys. Med betoning på MYSkläder. Iklädd dessa myskläder ligger jag i soffan, följer Så ska det låta, Skavlan och annat lättsamt tills jag somnar. Några sippar på vinet och det är kört. ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ (Jag funderar på om någon vet hur man ändrar layouten på textflödet. Jag vill börja meningar på ny rad men nu blir texten i ett enda stycke. Gillar det inte och vet inte hur jag ska korrigera. Någon som kan hjälpa mig?) Nu kallar Brolle...

Inga kommentarer: