tisdag 25 oktober 2011

Äntligen har jag klurat ut det!

I somras såg jag jättemånga tjejer med den "nya" handbollsflätan, den s k fiskbensflätan.
Om den är så särskilt ny vet jag egentligen inte, men för mig är den det!
Den "gamla" är ju den lilla inbakade flätan i luggen.
Den kan vi!
Men den här tjusigt - till synes slarvigt ihopslängda - nonchalanta flätan är ju bara alldeles vrålsnygg!!!
En av M:s kompisar visade mig hur man skulle göra och ovan syns mina premiärflätor!
Snygga va?
För att vara de första i alla fall!
Och de tillverkades imorse, innan skola, dagmamma och jobb!
Pust!
Kommer inte att bli ett vanligt förekommande inslag i morgonstressen....

I söndags spelade M sina första handbollsmatcher.
Mamma och jag och A:s mamma blev riktigt engagerade och hojtade och jublade och applåderade och var riktigt sådär pinsamma som man själv tyckte att ens föräldrar var...
Varför gör man likadant??
Men oj så roligt det var!


Kvällen före talade J och jag om för M att det var viktigt att äta och sova ordentligt dagen före match och sådär, J drog paralleller med Zlatan.
Då utbrister M - i värsta expertkommentatorstil - "Men asså, Messi är ju världens bästa fotbollsspelare. Zlatan brinner inte för fotbollen längre!"
QUE???
J och jag bara stirrade på varandra med förvånade blickar.
Vad vet HON?
VAR har hon snappat upp DET?

Inga kommentarer: