torsdag 15 december 2011

Jag vann. Igen.

Gissa om jag är först på jobbet?
Igen.
Imorse tyckte L att 04.45 var en lämplig tidpunkt att stiga upp.
Det tyckte inte jag.
Men det går inte med vare sig hot, tjat eller mutor att få ner henne i liggläge igen.
ICKE!
"Maaaaaaaammmmmaaaa, jag vill ha välling!"
Alltså.
Det finns inget att sätta emot.
Jag är uppe med tuppen.
Och det känner jag mig väldigt ensam om.
Den här månaden verkar alla mina arbetskamrater ha blivit väääääldigt morgontrötta.
Jag är ALLTID först.
Utom en morgon förra veckan faktiskt.
Klev in genom vår egen lilla privata ingång på Tekniska - som jag alltid gör - och styrde stegen i vanlig ordning ut i köket för att sätta på kaffe.
Men vad, nåt som inte stämde...
"YES!" skrek någon exalterat.
Jag backade lite, lutade mig bakåt och kikade in på ett rum jag passerat.
Där satt min nye arbetskamrat och flinade nöjt samtidigt som han gjorde segertecken.
"Jag vann."
Ja.
Såna tävlingar har vi på mitt jobb.

Längtar till lördagmorgon.
Då ska jag sova.
Det ska inte mina föräldrar.
Flickorna ska sova över hos dem för J och jag ska köpa julklappar imorgonkväll och vi är nog hemma seeeeeeent.
Jo.
Jag har blivit totalt oorginiserad och lat.
Helt normal skulle mina närmsta väninnor uttrycka det.
Har inte köpt en julklapp.
Inte lagat en bit julmat.
Suck.
Men jag hinner nog.
Bara jag får sova.
Lite.

Igår var jag och tränade i alla fall.
Så skönt.
Och så grymt.
Ångrar mig alltid litegrann när tempot skruvas upp.
Fast efteråt är det sååå skönt.
Intervall Flex heter passet.
Och det är mycket riktigt övningar i intervaller.
Jobbigt jobbigt.
Träningsvärken från förra onsdagen hade precis lagt sig...
Igår var jag dock lite fnissig i början av passet.
S hade leopardtop och tigerbalsam på benen.
Kan man annat än få djuriska associationer, grrrrrrr!
Och sen upptäckte jag att H hade leopard-bh!!
Hahaha!

Nu trillar de in minsann, en efter en.
Arbetskamraterna alltså.
Fast en del är sjuka.
Maginfluensa, förkylningar och feber.
Kom inte hit!
Jag vill inte bli smittad!
Får skruva ner volymen på Musikhjälpen.
Fördelen med att vara ensam på kontoret är att man kan smådansa till Rah-Rah Ah-ah-ah ;) utan att man stör någon.
Så pinsamt om någon kommit på mig.
Men.
Jag vann.

Inga kommentarer: