söndag 12 juni 2011

Lyxig helg!

Ett litet glas (eller två, eller var det fyra....?) Amaronevin i grannarnas (blivande) trädgård är inte alldeles fel... Ja, alltså, jag hällde ju inte ut vinet i trädgården....Åååånej.



Tätt följt av gott grillat kött och smarriga grönsaker! Aldrig testat att grilla tex sparris så det var nytt för mig och väldigt gott! Som grädde på moset en nätt Créme Caramel till dessert.... Ingen hejd på godsakerna! En ljuvligt varm och skön kväll och en superb måltid. Finfint en lördagkväll!



Och som om inte det vore nog, var vi bortbjudna även den här eftermiddagen. God grillad, lite kryddig korv med bröd och allt vad man kan lyckas toppa med... Jag liksom måste få plats med senap, ketchup, torkad lök och bostongurka. På en gång. Liiiite knivigt att lyckas få med allt i en tugga, men det går... Till kaffet serverades en kladdkaka (nytt recept, sa svägerskan) med mintchoklad. Jordgubbar och grädde bredvid. Mycket smarrig kaka, var tvungen att ta om....



TUR att jag tagit en joggingtur om dagen den här helgen....;) Så fick jag sagt det! (Créme caramel och kladdkaka med vispgrädde - på en och samma helg - ojojojojoj!!!)






När svägerskan tidigare idag börjat blanda kladdkakesmeten upptäckte hon att ströbrödet var slut. Hmmmm. Vad göra? Jo. Då fick svågern en lysande idé. Rostade några formfranska i brödrosten och krossade dem sedan. Fiffigt va? Jag föreslog att han skulle skicka in tipset till Allers och få chans att bli belönad med en trisslott. Han avböjde men jag erbjöd mig att göra det i hans ställe...haha!






Vi hade några mycket fina och avslappnade timmar tillsammans. Vi skrattade mycket även om tomrummet efter lille W ständigt är närvarande. Det är befriande att få prata om allt möjligt och att glömma en stund och att få brista ut i gapskratt trots att läget är som det är.... Det finns ju inget - absolut inget - tröstande att säga eller göra, vi kan bara finnas där och försöka vara någorlunda som vanligt... Eller. Jag vet inte <3





1 kommentar:

katarina sa...

Det är så skönt att få skratta tillsammans och få prata om Wilmer. Det kommer vi att fortsätta göra!! Kram <3