måndag 13 juni 2011

Sömnlöst tillstånd...

Jag har varit vaken hela natten.
Jag har ingen att anklaga för det.
Barnen sover gott - oftast numera - nätterna igenom.
Dock har jag haft mycket svårt att somna på kvällarna den senaste tiden.
Har också plågats av en grym spänningshuvudvärk ett tag.
Jag drabbas av det periodvis.
Har botemedel i medicinskåpet men väntar tills det är riktigt nödvändigt att ta till starkare "stuff" än Alvedon...
Igår stod jag inte ut med den förbannade smärtan och svalde därför några piller.
Jag brukar bli lite skönt lullig och följdaktligen också somna gott.
Så inte igår.
Jag har vänt och vridit och snurrat i sängen, men nej, jag har inte lyckats somna.
Går och får massage regelbundet just för att hålla spänningar i schack.
Ändå slog denna till med full kraft.
Underligt.
Det är nånting med skolavslutningstider som får en att varva upp tydligen.
Och då är jag ändå inte lärare längre och slipper därmed alla de där stressmoment som brukar infinna sig när sommarlovet nalkas...

Jag funderar på att starta en ny blogg.
Jag är nämligen otroligt irriterad på att utformningen på mina texter ändras när jag publicerar inläggen.
Mitt sätt att börja varje rad med en ny mening, eller om det så bara är ett enda ord - och som är karaktärisktiskt för min blogg - fungerar inte emellanåt (allt som oftast inte) och då blir jag inte nöjd.
Det känns inte som JAG.
Och tro mig, jag har rotat och letat bland alla inställningar för att komma på vad som kan ha hänt!
Plötsligt en dag sen en tid tillbaka så gjorde bloggen som den ville med mina inlägg!
All text grötades ihop i ett stycke (som ni säkert märkte) och blev extremt oöverskådlig.
Dessutom blir det onödigt stora mellanrum mellan styckena.
Det är INTE jag som gör så....
Jag ska fundera lite på hur jag ska göra, men det kan för all del vara roligt att öppna upp en ny blogg och ta ett nytt steg....

Hmmmm. Ska jag försöka lägga mig igen och se om jag kan sova tills klockan ringer om en-och-en-halv timme?
Känner huvudvärken komma smygande bakom högra örat.
Najjs.
Värri najjs.

Inga kommentarer: