lördag 27 november 2010

Lite back....

...eftersom gåsmiddagen avnjöts för en hel vecka sedan... (se ovan)...


...och lite bak. Is.
Är trebarnsmamman idag.
Hon var på personalfest igår.
Nämligen.
Med några av sina trevliga arbetskamrater.
Och de trevliga arbetskamraterna såg som sin uppgift att ständigt förse trebarnsmamman med färgglada drinkar.
DJ:n spelade 80-talsmusik.
Det tycker vi sådär.
Om.
Men så fort 80-talsälskarna försvunnit hade vissa av oss (=moi) chans att påverka musikvalet.
Najs.
Jag var g-a-n-s-k-a sleden när jag klev över tröskeln här hemma strax efter ett.
Och inte fick jag sova särskilt bra inatt heller eftersom E är sjuk och ligger så nära intill att man inte kan - eller vågar - röra sig.
Den stackaren har fått halsfluss och hade 39,7 (!!!) i feber igår.
Så det blev Kåvepenin för hennes del.
Jag har påpekat det förr i bloggen men m-å-s-t-e göra det igen...
Hur f-n kan man tillverka en medicin som är så j-a äcklig??


Ur innehållsdeklarationen: /.../ smakämnen (kakao & citron) /.../


Men hur tänkte man???
Kakao OCH citron??
(Ungefär lika omaka som pepparkaka doppad i ketchup. Jo, L doppade sin pepparkaka i ketchup i eftermiddags. Och sa "Mums!" ???? Mums???? Uuuuääärrrrk.)


"Oral suspension är i första hand avsedd för behandling av barn."

"Ingen känd påverkan på förmågan att köra bil eller använda maskiner."

??????????????????


Dagen har förflutit lugnt och stilla.
Jag har bakat kakaor till adventskaffet imorgon.
Jag har placerat elektriska ljusstakar i fönstren.
Jag har försökt att engagera mig i familjen och hushållsarbetet i övrigt.
Utan särskilt goda resultat.
J har fixat med alla måltider idag.
Grillade hamburgare (utomhus) till kvällsmat.
Supergott.
Ja, just det, tog en långpromenad i eftermiddags.
Välbehövlig.
Men min stenålders-i-pod (läs fickradio) är lite trasig i ena hörsnäckan så det är verkligen dags att skaffa nåt modernare.
Barnens kusin M tipsade att jag kan önska mig en i-pod i julklapp.
Men jag vill ha en NU.
Men då lägger den kloka 18-åringen huvudet på sned och menar att om jag nu haft den andra i sååååå många år så kan jag väl i alla fall tåla mig fyra veckor till....
Mjaaaaaaaaaa.
Jag vet inte det.


Vilken tuuuuuur att jag hamnade framför datorn en stund ändå.
Sagorna jag läste för E var såna sömnpiller.
Snacka om att bara avkoda texten.
Jag vet inte vad jag läste.
Gäsp.


Men nu får jag göra en sista kraftansträngning.
September är kvällens huvudperson.
Vem ska vara bäst när inte hon kommer att vara med??
Återstår att se.
På "Så mycket bättre".........................

1 kommentar:

Sarasnaran sa...

Kåvepenin är som rävgift, därför har jag alltid bett om piller när det behövts. Och då slipper man tannagnisslet! :)
Hoppas hon kryar på sig lilla livet!