måndag 1 november 2010

Hur många år ska det gå innan vi ser det komiska i situationen?

04:00: "Nälla, pappa, nälling!!!"
Bönföll L vid pappans sängkant.
Motvilligt gick pappan upp och blandade välling.

04:05: "Uuääääh, jag vill också ha välling!", hörde jag E skrika.
Jag gick ut i köket och såg E sitta där på golvet.
Jag blandade en flaska och sen satt vi där i mörkret, pappan och jag, med varsin vällingsörplande unge.

Men efter en flaska fullkornsvälling somnar de gott.

HAHAHAHAHAHAHA!!!
Dagens roligaste!!!

L låg och pratade med sig själv i sin säng, E kom in och la sig mellan oss.
Och suckade.
och viskade.
Och snurrade runt.
Stöööööööööööööööööööön.

05:00: "Vi kan lika gärna gå upp nu, för L har väckt M också", sa maken uppgivet och försvann ut ur sovrummet.

Så nu är vi klädda och färdiga.
Det har vi varit i en halvtimme.
Men vi kan inte köra ännu.
För varken dagmamma eller Fritids är särskilt intresserade av att ta emot oss en timme för tidigt...
Jag har inte ens kunnat förmå mig att äta frukost.
Jag är mer trött än hungrig.
Hur ska jag kunna sköta mitt jobb idag?
Det är inte mänskligt.
Hör jag någon så mycket som knysta om att de är trötta då vet i...........

AAAAAAARGGGGGHHHHHHHHH!!!!!!!!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: