söndag 11 september 2011

Kick Off

I fredags umgicks jag med mina arbetskamrater, efter arbetstid.
Vi hade en liten "Kick Off" eller "After Work".
Kärt barn har många namn.
I alla fall på engelska.
Vet inte vad man skulle kalla denna företeelse på svenska?
"Samkväm" låter ju inte så spännande....


Vi inledde kvällen med en tipsrunda genom byn.
Frågorna var lite småbarnsliga eftersom det var en gammal lågstadielärarinna som knåpat ihop dem...;)


När tipsrundan var klar åt vi en god italiensk buffé, drack gott rött vin (som någon spottade ut över hela duken...;) och gick igenom svaren på tipsfrågorna.
Hyfsade resultat gav ett Kinder-ägg som pris....



Vi avslutade med Whiskyprovning i en tjusig whiskybar ;)

Tiden gick fort - den gör ju det när man har roligt - så när det var dags att gå hem runt midnatt var det riktigt skönt att promenera genom den 13-gradiga aftonen!

Och kanske tur.

Med tanke på att jag fortfarande är trött och sleeeeeden efter fredagens kick-offande...

Igårkväll var jag så trött att jag somnade innan HALVNIO på kvällen...

I och för sig hade jag inte sovit så många timmar de senaste nätterna före fredagen, men ändå!



Sammanfattningsvis, en riktigt bra kväll med riktigt bra arbetskamrater!!

Inga kommentarer: