fredag 26 december 2008

Annandag jul!

Ställde väckarklockan idag,
(hade inte behövts om inte Ettan sovit över hos mormor och morfar!)
för att göra något jag inte gjort på mååånga år,
(många i relation till hur länge jag levt!)
nämligen att gå på annandagsrea!!!!

Hade sett en ullkappa av fint märke
(och jag är ju verkligen märkesfixerad...)
som jag tänkte mig att butiken kanske sänkt priset på.
Det hade de inte.
Den var dessutom för liten.
(Surt sa räven...eller?)

Men,
man är ju inte helt tappad,
så med raska steg tog jag mig till nästa märkesaffär och fyndade en finfin jack-kappa.
Den var jag!
Jag var den!
Och så halva priset!
Toppen!

Eftersom jag inte var ensam om denna formidabla idé att shoppa just den 26 december, och därmed fick tillbringa avsevärd tid med att köa, fick jag helt orutinerat avbryta shoppingen en stund för att fylla på parkeringsavgift.
Ja, det är jobbigt att erkänna, men men...

På väg för att köpa ny P-biljett snubblade jag över ett par läckra svarta gåbortsstövlar.
Tiden gick när expediten gick för att hämta vänsterstöveln så jag var tvungen att avbryta provandet. "Vi kan tyvärr inte hålla dem för det är ju REA."
Jag halvsprang därifrån och sen tillbaka.
Måste sett urlöjligt ut.
Och då var det ändå inte riktigt skinn.
I stövlarna alltså.
Men expediten menade att om jag ändå inte kan använda stövlarna så ofta - tex. när jag springer efter barnen här hemma i geggan - så lär jag ju ändå inte slita ut dem.
Bra sagt.
Fynd nummer två således klart.

Dags att åka hem.
Råkade då passera en skoaffär som ska sluta sälja skor (!) och därför säljer ut alla skor till halva priset.
För bra för att ignorera.
Sagt och gjort.
Fyndade märkesgummistövlar och märkessandaler till Ettan och Tvåan.

Jag är nöjd med mig själv.
Jag kan verkligen det här.

Fox on the run

2 kommentarer:

skummjölken sa...

Stövlarna missade jag vid förevisningen av fynden.
pappa

Sarasnaran sa...

Göttiga fynd! =)