söndag 7 december 2008

Sömniga Söndag

Sköna Söndag.
Ett TV-program man följde på söndagar när man var liten.
Det var mysigt.
Det var hemtrevligt.
Det var lillgammalt.
Och framförallt var man skönt utvilad på söndagar så att man hade tid och ork att se program som Sköna Söndag.

Idag hade det programmet kunnat heta Sömniga Söndag.
Jag hade utsett mig själv som programledare.
Perfekt i rollen som den sömnigaste av de sömniga. Lätt
Jag hade utan svårighet i den närmsta bekantskapskretsen kunnat hitta några sömniga bisittare.
Vi kunde sitta där i det mjuka, mysiga, hemtrevliga och gäspa ikapp.

Jag la mig prick 22.00 igår.
Då tyckte Trean det var dags att stiga upp.
Jag gick upp igen, blandade ersättning och satte mig framför TV:n och en dokumentär om Britney Spears.
En timme senare kom maken hem, mätt och trött och förvånansvärt nykter.
Vi småpratade lite och så gjorde jag ett nytt läggningförsök. Med bebisen alltså. Mannen klarar av att lägga sig själv.
Klockan var 00.05.

00.50 vaknade bebisen med ett skrik.
Jag satte i nappen.
01.13 vaknade bebisen med ett skrik.
Jag satte i nappen.
01.29 vaknade bebisen med ett skrik.
Jag tog på mig min överdimensionerade reklambadrock med en halv meter för långa ärmar och gick ut i köket och gjorde välling.
Bebisen åt 10 ml och somnade....

Ca 4.30 upprepades proceduren med bebis som skrek och nappisättning.
Klockan 6 var jag desperat, väckte mannen - som faktiskt fått sova hela SEX timmar - beordrade honom att ta Trean och gå upp.
Jag somnade på 2,3 sekunder!
Vaknade inte förrän Ettan och Tvåan studsade upp i sängen vid halvniotiden.

Sömniga Söndag.
Andra Advent.
Inatt kommer alla att få sova.......???

Shut up - and sleep with me

Inga kommentarer: