lördag 14 november 2009

Time goes by, shulli shulli....

Flickorna har lekt med sin pojkusin E idag. Ojojoj, vad det har lekts.
Inte de "vanliga" lekarna dock, utan det har varit sirener och rökdykare och annat.
Jag var ute och sprang (mjaa, töltade snarare, det känns att man drack vin igår liksom...) i förmiddags och sen fick jag den briljanta (!) idén att sätta en deg på dubbel sats.
Med mjöl upp till armbågarna har jag knådat och kavlat,
alltmedan rökdykarna ålat mellan benen.
När plåtarna stod i ugnen dansade vi till Madonnas "Hung up" en sisådär 20 ggr...
Jag, i mina intorkade svettjoggingkläder och med mjöl på hela magen.
Kände mig som en riktig puma med mina rumpvickningar och luftbett, grrrrr....
Barnen har åkt till mormor och morfar.
Bullmamman är redo för förvandling.
Nu väntar duschen, paljettklänningen och lackpumpsen!
Jeee-haaaa!

Inga kommentarer: