söndag 5 september 2010

Glada kräftor - under och efter!

Så har den då varit - den efterlängtade kräftskivan!!
Ca 135 glada och festsugna personer, 90 kg kräftor, okänt antal liter alkoholhaltig dryck hade igår samlats för ett gemensamt sörpel- och dansparty!!
(Kräftorna varken sörplade eller dansade förstås...)
Och OJOJOJOJOJ så roligt!!!!
Mycket, mycket underligt att jag mår så oförskämt bra idag, efter många kräftor (man kan ju bli dålig av dem som bekant...) och lite sömn!
För inte nog med att man partajar non-stop i sju timmar.
Nej, sen måste man ju ställa sig och steka lite pytt-i-panna klockan halvtre.
Det ä-r j-u s-å b-r-a att äta lite innan man går och lägger sig.
Och jo.
Den här gången verkar det ha gjort nytta.

J hade kvällen till ära köpt nya jeans och ny tröja.
Ny fin VIT tröja.
Givetvis var jag tvungen att påpeka för honom att VIT tröja kanske inte är det smartaste klädvalet på en kräftskiva.
Men han klarade sig galant nästan hela kvällen.
För hade det inte varit så att J:s fru kom gående rakt mot honom, på höga klackar och rödvin i ett glas i handen, och inte plötsligt snubblat till på en dansgolvskant så att vinet så att säga lämnade sitt plastglas och landade mitt på J:s bröst, så hade den VITA tröjan varit VIT ännu idag....

Jag somnade på studs klockan 4, med make-up och allt bling kvar i skallen.
Skitsnyggt att se ut som Alice Cooper med blonderat pudelrufs när man vaknar 7.30....
Jo.
Så tidigt vaknade jag.
Och kunde inte somna om.
Det kunde tydligen inte några av herrklubbsmedlemmarna heller.
När jag lyfte på rullgardinen för att kika ner på festlokalen så var städpatrullen redan på plats.
Fastän vi bestämt klockan 11!!!
Sedan trillade de in efter hand.
Vad är det med oss???
Varför kan vi inte sova längre när vi äntligen har möjlighet!!!?
Superstörigt!
Det är så att man skäms.
Våra nattgäster - brorsan och hans kompis - hade dock inga sömnproblem.
Fast med tanke på att de inte gick och la sig förrän vid halvsju (????) så är det kanske inte så konstigt att de sov till två.....
Jag passerade barnens sovrum och såg brorsan i ena rummet och kompisen i det andra.
Verkligen sött att de sov i flickornas mumin- och prinsesstäcken!!
Hahaha.
Nu har de stigit upp och skrynkliga och rödögda promenerat till stationen...


Två av herrklubbsmedlemmarna tyckte att man kunde fortsätta festa lite till så de har suttit här hela dagen i skuggan av ett träd och druckit öl och ljugit för varandra.
Lite gulligt faktiskt.
Fast egentligen jävligt korkat.
Hur mår man liksom sen??


EFTER:

"Ja, nu är det slut på gamla tider, ja nu är det färdigt inom kort, för nu ska hela rasket rivas, nu ska hela rasket bort..."


Ja.
Nu har J och jag LOVAT att det inte blir fler fester i denna lokal.
Inte för att det inte har varit roligt - för jag måste säga att jag haft några av mina roligaste stunder här på dessa fester! - men vi är trötta på att se det skabbiga bygget vareviga dag...
Jag vill att det ska bli en vacker sommaräng med äppleträd där istället...


Och minnet av gårdagens galej, och alla tidigare, kommer alltid att leva kvar!
Snyft.
Nu blir jag faktiskt lite rörd.

Inga kommentarer: