lördag 25 september 2010

Syföreningen "Hagan går"...

...håller årsmöte idag.
(Roligt inlägg från arbetskamrat igår...)

Jo, så kan man väl också se det.
Idag är det mammornas dag.
I alla fall i min umgängeskrets.
Och eftersom det är det, så väckte L mig - i all välmening såklart - redan 05.51.
Hon vill givetvis att jag ska få ut så mycket som möjligt av min dag?
Och tre sekunder efter att jag klätt på bebisdockan sin klänning, för sån't måste man ställa upp på klockan 05.52, så fortsatte L sin väckelsegärning av övriga familjemedlemmar.
Härligt.
Jag kan säga att nyaste numret av Mama, har i en artikel lyckats fånga trebarnsmammans liv på några korta rader:

"Flerbarnsföräldrar tenderar att se världen som en enda raksträcka mellan ät- och sovtider, rutinerna sitter hårdare än riskornen som torkat in i linneduken, spontanitet är som ett skämt från länge sedan och alllt, precis allt, måste planeras in i minsta detalj ("Jag följer med på rea om du garanterar mig att det inte finns några trappor, inga nödknappar på toan, inga djur och inget lösgodis på marknivå"...)


Vidare irriterar sig en flerbarnsmamma på en enbarnsmamma:

" - De tycker att de är lite bättre, de har namnskyltar på vagnen, barnen är alltid så väldressade, alltid rena, alla kläder är från Polarn o. pyret. Jag har varit likadan själv."

/---/

"men nu är det jag som har det där hårdhänta, smutsiga barnet som rymmer hela tiden och alltid är glad." (Som min minsta......)

Och till sist:

"Flerbarnsföräldrar är inte sura, men sjukt stressade. De vet att någon unge inom kort kommer att ha en kris och därför är de lite forcerade. Ta det inte personligt."

"Nej, vi kan inte grilla korv sådär härligt och spontant klockan 20, för då bryter småsyskonen ihop och så får jag gå hem ackompanjerad av ett avgrundsvrål..."


Idag behöver jag emellertid inte bekymra mig.
Pappan tar över rodret.
Idag står spontanitet högst upp på listan.
Ja, den är ju förstås planerad sedan ett halvår, haha, men ändå....


WOOOOOO-HOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!

Inga kommentarer: