fredag 10 september 2010

Så mycket att säga på lite tid...

Friskiskompisen S sa igår att hon saknar mina inlägg.
Det gör jag också faktiskt.
(Haha)
Skrivandet är min terapi.
Har dock haft lite andra terapeutiska åtaganden på kvällarna såsom sortering av samtliga barns samtliga klädesplagg....
Det har tagit lite tid i anspråk.
Dessutom har det varit en del planerande inför överraskningsfester och andra fester.
Och än är det naturligtvis inte slut.
Oh nej.
Det är bara början än...
Fast det är roligt att planera...:)


Och nu händer det så mycket.
Snart är det val tex.
Fast jag har redan röstat.
Jag jobbar ju i kommunhuset så det tog väl en sisdär fyra minuter och så var det fixat!
Valet kändes lättare än det någonsin gjort.
Skönt.


Det var inte så skönt i lördags gick TV:n sönder.
För plåboken alltså.
En nio år gammal tjockis-TV bara dog.
Så nu har även vi införskaffat en platt - och gigantisk - TV.
Maken fick ägna hela måndagskvällen åt att bygga om TV-bänken...
När vi byggde huset kunde vi nämligen inte föreställa oss att det skulle tillverkas platta TV-apparater med höjd och bredd som täcker en hel vägg!
Hela vårt vardagsrum är byggt efter en 32" tjock-TV.
Så knasigt.
Och nu behöver jag kanske inte skaffa glasögon heller.
Jo.
Det behöver jag nog.
Ska få terminalglasögon på jobbet.
När sköterskan kom för att kolla hur jag sitter framför datorn fick jag ju veta att jag satt lite väl nära datorskärmen.
Hon drog den bakåt så att jag inte såg nåt!
"Här ska den stå!" sa hon käckt.
Va?????
Jag såg ju inte ett skit.
När hon gått drog jag skärmen närmare mig igen.
Aaah, skönt.


I onsdags var det diskussioner på Facebook om den nya dokusåpan "Skånska fruar".
Förnedrande var en vanligt förekommande kommentar.
Jag håller inte med.
Jag tyckte att det var det mest underhållande jag sett på länge!
(Å andra sidan har jag inte tittat så mycket på TV - och definitivt inte på kanal 5!!)
Förnedrande var däremot dokusåpan som kom efter fruarna.
HERREJESSES!!!
När jag såg en kille gnida sin snopp mot en annan killes öra, ja, jag vet inte....
De skånska fruarna tedde sig tämligen oskyldiga i jämförelse.
Jag kände mig enormt gammalmodig och moraliserande men jag kunde helt enkelt inte se den där Tylösandsmörjan.
Det var vedervärdigt.
Och stackars ungdomar som ställer upp på sån't....


Efter att "endast" ha sprungit två mil i veckan i ett par-tre månader så var det med lätta och nyfikna steg jag gjorde nypremiär på Friskis & Svettis förra veckan.
Både det passet och passet igår var riktigt bra.
Och det var roligt eftersom båda mina bästa väninnor var med!!!
Vi gör nåt tillsammans!
Utan alla barnen!
Wohooo!
Riktigt bra mix av musik och bra - men tunga - rörelser.
Jag älskar att springa - det är min yoga - men det är väldigt kul med lite hederlig jymping i grupp också.
För att inte tala om eftersnacket.
Socialt och mysigt.
Jag hade kunnat stå kvar en timme och småprata lite efteråt.
Men det finns det ju inte tid till.
Nej minsann.


M:s ridskola har startat igen.
Igår tog vi med två klasskompisar till M hem eftersom alla tre går i samma ridgrupp.
Jättemysigt.
Jag lagade mat och de lekte så fint fast vid middagsbordet hade de synpunkter på att köttfärssåsen var för röd.
FÖR röd!
Hmmmm.
Vad ska jag hitta på nästa torsdag som passar alla damerna....?
Gråblek köttfärssås utan smak?

Inga kommentarer: