lördag 26 mars 2011

Alla tåg i tid, en härlig dag i sta'n och en dito på landet!

Idag har familjen varit ganska fysisk aktiv... Jag var med L på Familjejympa imorse. Var kanske mest jag som var aktiv. Efter en halvtimme med jympavägrande L på armen, gav jag upp försöken att få henne att delta, och körde hem igen. Men jag får säga att alla de andra föräldrarna var väldigt duktiga, haha! Med liv och lust gick de in i rollen som galen skrikande höna eller grävande mullvad! Billig träning också om man tänker efter... 150 kr/barn och då tränar föräldern "gratis". Tar man i rejält så blir man minsann svettig. Det blev emellertid inte jag. Så efter att ha lagt en sömnig L att vila middag tog barnvakten över, och jag sprang min andra 8 km:s runda för den här helgen. När E, M och J kom hem från danspass respektive styrketräning cyklade vi iväg till ett företagsjippo här på orten. Där vankades grillade korvar, modevisning, ballonger och hoppborg. Regel nr 5: "Stora och små barn får inte hoppa samtidigt". N-ä-h-ääääää. Igår provade vi ett flertal olika sätt att ta sig fram. Taxi, tåg, rulltrappa, hiss och buss...
Målet var Malmö och att fira min lillebrors födelsedag.

Men först......lite shopping.


Som följdes av annorlunda men ljuvligt god brunch på Konsthallen.


Det såg väldigt varmt och soligt ut på lekplatsen utanför...

...men, det var ju faktiskt en synvilla.

"Varmt" var det icke.

Hutter, hutter.

Vandrade vidare för att inspektera brorsans enkla boning.

Och för att prova nyinköpta vårskor...
Ett litet pubbesök före Trassel och/eller shoppingrunda....
Och ett litet pubbesök efter Trassel och/eller shoppingrunda...
En del drömmer om andelslägenhet i något europeiskt land vid Medelhavet.

Jag drömmer om en liten övernattningslägenhet i Malmö!

(Gärna med fiskbensparkett och stuckatur...)

Räcker gott för mig.

Exotiskt och ett stort utbud av allt.

Söderut ligger det också...

Man med käpp vid man med käpp.



Fin familjehelg!!

1 kommentar:

Miss Sophie sa...

Härlig helg, Malmö är ju inte fel :)