fredag 11 mars 2011

Jordgubbstårta och Créme Caramel

Förra söndagen var L bjuden till 2 kompisars kalas!
Det är väl typiskt!
Vi hade tackat ja till den kompis som bjudit först men det blev ju liksom inget kalasande ändå.
Vi var som bekant på vårdcentralsbesök den dagen...

Ingen hade tursamt nog halsfluss.
Alla hade däremot feber så därför stannade jag hemma med alla flickorna i måndags.
Men eftersom E och L slogs och kivade i vanlig ordning - jag ställde diagnosen "friska" - så fick de gå till dagmamman på tisdagen.
M var det dock sämre ställt med.
Hon har fått vara hemma från skolan hela veckan.
Hög feber, yrsel och förkylning...

Den här eftermiddagen hade jag och min väninna H bestämt sen en tid tillbaka att vi skulle komma och hälsa på.
Dels för att vi missade E:s 3-årskalas i söndags och dels för att det var längesedan vi hälsade på!
M valde att följa med oss andra.

Det blev en mysig - men också händelserik - eftermiddag med inslag av jordgubbstårta, katrinplommonpuré, hinderbana, en svald tand med blodvite som följd, katrinplommonpurékräk, lite 3-årstrots, kanelsnäckor, pruttlera, katrinplommonpurébajs, katrinplommonpurébajs på mammans tröjärm (påminner om en TV-serie jag nyligen såg ;-), klädbyte efter klädbyte, kaksmulor och gräddkladd i ett helt kök, mammor som faktiskt lyckades växla ett par ord, kuddar och filtar och ett litet barntält från Ullared och glada barn!!!
Småbarnslivet i sin charmiga enkelhet!!!
Tack för en fin eftermiddag!!!


När vi kom hem ikväll hade pappan grillat hamburgare och gjort Créme Caramel á la Per Morberg.
Behöver jag säga att jag är mätt??


Filmen Leon på TV.
Mycket bra film.
Skruvad.
Men bra.
Fast...................
Jag måste gå och lägga mig!

Inga kommentarer: