lördag 19 mars 2011

Bosom friends!

I torsdags hade jag ordnat barnvakt för att komma iväg på en löptur efter jobbet.
Det var ju så fint väder i början av veckan så jag var riktigt sugen på att få komma ut.
Vid tvåtiden snurrade jag ett halvt varv i min kontorsstol och vände ryggen mot datorn för att titta ut genom fönstret.
Men vad i.....???!!!!
SNÖ???
Jaha.
Men man är väl ingen mjuging....
Jag hade verkligen fixat logistiken in i minsta detalj eftersom barnen var utspridda på diverse aktiviteter så det fanns liksom ingen återvändo heller.
Dessutom skulle jag ju testa min nyinköpta leksak - en Ipod Nano!!!
Spännande minsann.
I nästan tre kvällar har jag suttit och läst instruktioner och manualer och ringt brorsan och pillat och pysslat och använt mig av ett dåligt ordförråd för att lyckas få in musik i den mikroskopiskt lilla musikmaskinen.
Och jag har, mot alla odds, klarat av det - woho!!
Ja.
Jag har visserligen - tvärtemot "alla andra" - varit tvungen att köpa musik.
Jag vet ju inget annat sätt.
Så trots hagel och blåst och skit, så var det riktigt roligt att springa när jag kunde höra favoritmusik hela vägen!

På kvällen träffade jag mina bästisar (mina "bosom friends", ett uttryck från Anne på Grönkulla som jag älskar, och det säger mer än "bästa vänner")!
Det är svårt att få till en myskväll tillsammans, men i torsdags blev det äntligen av.
A och M var lediga i fredags så för deras skull spelade det inte någon roll att det blev en vardagskväll.
Jag skulle däremot jobba men tänkte att jag kunde ta igen den förlorade sömnen vid ett annat tillfälle...
Lite får man ju bjuda till, haha!
Vi hade därmed en fantastisk kväll!
Såklart!
A hade ordnat ljuvlig "plockmat" i form av gratinerad hummer, räkor, ostar och röror.
Vilket kalas!!
Jag och M hade med oss bubbel och rödtjut.
Och vi var väldigt duktiga på att både äta och dricka och babbla (och röka).
När chauffören - pappsen - kom och hämtade vid midnatt var vi inte alls sugna på att bryta upp.
Men jag skulle ju trots allt jobba dagen efter.


Så efter 4½ timmes sömn var det bara att skutta ur sängen med ett skratt och köra morgonracet.
M fick en ny cykel i måndags.
Och eftersom det var fint väder den dagen - och eftersom jag visste att jag skulle på tjejkväll (och med all säkerhet dricka mer än ett glas vin) på torsdagen - så lovade jag M att vi skulle cykla till dagmamma, skola och jobb i fredags.
"Har man sagt har man sagt" hävdade M i fredags morse och gav sig inte en millimeter när jag och hennes pappa försökte avstyra cyklandet.
Det låg ju SNÖ på marken för sjutton!!!!
"NÄ. Jag SKA cykla!"
Jahapp.
Det blev så att vi gick hela rundan med varsin cykel i näven.
Jag hade för övrigt cykelkärran med E och L i påkopplad på min cykel....(Pust, flämt!)
Jag kan säga att jag var RÄTT KOKT på min äldsta dotter när jag slutligen kom till jobbet.
Envisa unge!!!


Igårkväll sa jag till J, att om jag skulle r-å-k-a somna i soffan så skulle han bara låta mig ligga kvar.
Vilket resulterade i att jag vaknade klockan sex imorse i just - soffan!
Klädd och sminkad och klar, hahaha!
Och aningen stel i nacken...
Men så var den förlorade sömnen återtagen.
Perfekt!
För idag var det dags för en ny kärlekstur med lilla älsklingen.
(En joggingrunda med Ipod:en alltså.)
Väldigt skönt.
Framförallt nu.
Solen skiner och det är underbart (förutom att man förstår att det är dags att putsa fönster, blä!) och vi ska på middag och träffa en hög med trevliga människor!!
Jag är redo!

Waka waka!

Inga kommentarer: