söndag 26 juli 2009

Fullt med fruntimmer!

Häromdagen hade fem av fem "fruntimmer" här i sommarstugan namnsdag...
Jag och M hade någon dag tidigare inhandlat namnsdagspresenter till samtliga namnsdagsbarn - inklusive oss själva - i presentaffären ICA Kvantum...
Till mig hittade vi en dubbel-CD som gjorde mitt liv komplett (eller bra nära i alla fall...):
"Absolute Dance Classics"!!
Rythm Is A Dancer/Pump Up The Jam/Mr Vain/This Is The Way/Think About The Way/Get Away/What Is Love/Baby Baby/Run Away/I Can't Stand It/In Command/It's My Life/Wake Up/Dr Feelgood/Dum Da Dum etc. etc.
En samling fina bitar...
Och tänkvärda texter som får en att stanna upp i livet och tänka till.
"Bomdiggidiggidiggibomdiggibom" eller "Dubidubidubidubdubdub"....
Men för mig och J blir det magiskt.
Nittiotalstechno.
Mumma.

På eftermiddagen kom familjen S.
Innehållande två namnsdagsflickor till!

Barnen ville bada.
Vädret hade varit hyfsat hela dagen.
Precis när doppet skulle tas kom emellertid en rejäl skur...
Ser ni regnbågen ovan??
Badvägrare.


Två söta namnsdagsflickor!

Rosévin och pizza.
Finfin namnsdagsmiddag!

Läste om de här kvinnorna i senaste numret av Mama.
Ingen nyhet men roligt att läsa om hur framgångsrika de blivit på att sälja sina svensktillverkade trätollor.

Och nu har jag och mamma köpt oss vars ett par...
Var på orten där allting började och handlade av en av tjejerna i tidningsartikeln.
Hon var jättetrevlig men hade sledna jympadojjor på fötterna, haha!
Har inte sett någon med dessa tofflor trots att det är supertrendigt, men "på Söder i Stockholm" är detta det hetaste... "Alla" har sådana....Jojo.
Och numera även två lollor i byhålan...

Och jag kan ju tala om att jag köpte mitt första par redan förra sommaren.
Ja, inte "originalet" men ändå!
Follow me girls...

Mellanmål på filt i gräs.

Grillspett och halloumiost på salladsbädd.
Igår lagade mamma jättegod tomatsås med tigerräkor och pasta - och jag glömde ta foto. Morr.

1 kommentar:

Nina Brajkovic sa...

Så härliga bilder!!! :) Jag får också stort leende av ditt nyförvärv i cd-samlingen! Ta med den nästa gång vi ska pimpla vino är allt jag kan säga... call him mister Vain .. I know what I want... *diggar & slänger med håret*