tisdag 14 juli 2009

Sand i rumpan och musik i kubik!

I eftermiddag var jag och barnen på stranden en liten stund.
Innan det började mullra...
När vi packat ihop badlakan, hinkar och blöta bikinis i skrindan så kom solen fram igen...
Fast då var vi redan på gång hemåt.
Och då vänder man inte tillbaks.
L hade sand från midjan och nedåt...
Pappa fyllde lilla plaskepoolen i trädgården med varmt vatten och så shamponerade vi in alla 3 på löpande band.
Såg väldigt roligt ut!
Tyckte nog alla som cyklade förbi och tittade också...


Idag var det pappa som lagade middagen.
Kokt färsk lax, potatis och broccoli och hollandaisesås.
Den sistnämnda gjord på 400 g smör och 9 äggulor...
Bland annat.
Smarrigt värre!
Tur att jag var ute och sprang en runda i förmiddags...
"Fanatiskt" tyckte mannen (om löprundan alltså!) när jag talade med honom i telefon.
Men haaallååå!
Hur skulle man kunna äta som man gör om man inte gör av med all energi??
Jag älskar god hemlagad mat.
Och då är jag mer än gärna fanatisk...

Barnen var mindre förtjusta.
De gillade lunchens hamburgare på Strandgrillen bättre...
Jag gråter inombords.
Varför gillar barn korv och makaroner och fiskpinnar och hamburgare bättre än RIKTIG mat???
Vad gör man för fel??
Jahapp.
Då har man sett både Allsång på Skansen och Kronprinsessans födelsedagsfirande på Öland.
Mycket musik.
Inga mord i Midsomer ikväll inte...
Sista avsnittet nästa tisdag, tror jag.
Och jag som var sugen på lite mord (!)
Imorgon ska det bli bra väder.
Härligt.
J kommer på kvällen efter jobbet.
Då ska vi testa räkbuffén igen.
Gott!
J tar med våra cyklar så på torsdag hoppas vi kunna göra en längre cykelutflykt.
Vi får väl trampa iväg rätt så långt med tanke på allt gott vi kommer att packa ner i picknickkorgen, HAHA!

2 kommentarer:

Nina Brajkovic sa...

Ja du hur får man dem att äta allt? Inte ens jag gör det än..jag har omega-ångest just nu.. hur får jag ungen att äta, fisk skaldjur, bladväxter dvs spenat eller mangold? Hrmpff!

A-K sa...

Apropå Omega.... Jag kör med Fiskolja till mina. Eskimo Kids - innehåller omega 3, omega 6, omega 9 och så vitamin D och E.
Kram