tisdag 7 juli 2009

Moder Jord...

...såg jag ut som efter att ha planterat mina nya växter i eftermiddags.


Är inte van vid att gräva och bära så många säckar jord heller för den delen.
Har fått träningsvärk i rumpan (?), ryggen och axlarna.
Nu vill jag bara att det ska växa.
Fort fort.
Fina höga mörkrosa astilbe, daggkåpa och spirea blev det denna gång.
Om 20 år ska jag också ha en visningsträdgård.
Ta inträde och sälja kaffe och hembakade kanelsnäckor.
Visa upp alla mina fina "trädgårsrum".
Stå där och le välkomnande i mina blommiga hängslebyxor, käcka gummipjucks, halmhatt och lilla korgen på armen med nyklippta rosor...
Jajamensan.
När jag berättade detta för J undrade han vem av oss som skulle ha ett "riktigt" jobb med en "riktig" inkomst.
Han har också drömmar att förverkliga. (Jassåååå???)
Hmmm.
Tänkte inte på det.
Alltså.

1 kommentar:

Nina Brajkovic sa...

Ha ha du är så söt! Jag måste komma och se denna trädgård snart! PUSS