fredag 10 juli 2009

Vi har gjort indianflätor!

Inte jag kanske.
Men två av mina döttrar kanske.
De två av mina döttrar som har långt hår...

Hur fina de är kan ni se i en kvällstidning imorgon...
Medan vi stod där och såg på när E fick sin fläta gjord dök en reporter upp bakom min rygg och en fotograf tryckte sin kamera nästan in i E:s näsa och de frågade om de fick ta en bild och prata lite med oss.
Jag som är en försiktig och tillbakadragen typ (eeh, nej) - lät dem givetvis hållas.
Och det är ju i ett roligt sammanhang.

Här på orten är det årlig beachhandbollturnering och stor idrottshappening.
Klart ni får prata lite med oss...

NU har nog alla tre barnen somnat!
Mamma, pappa och jag dricker kaffe och småpratar och bläddrar i magasin (inte tidningar - så simpelt - nejnej, blanka färgglada MAGASIN med växter och inredning och lull-lull) och inväntar "Engelska trädgårdar".
Nja, det är väl bara jag som inväntar det.
Pappa tittar på friidrott.
Festligt.

Har till sist också hunnit tömma bilen på varje pinal.
HERREGUD!
2 barnvagnar, 2 cyklar, minst 6 stora väskor med kläder - för alla väder - och handdukar, 1 kylväska, 1 dator, 100 olika sladdar till datorer och telefoner och kameror och.... Pust!
Jag packade hela kvällen igår.
Nästan.
Var ute och spände ögonen i några mördarsniglar också.
Hjälpte föga.
"Snigelfritt" är slut och jag har inte hunnit köpa nytt...

Men nu är det alltså "semester".
Ingen större skillnad mot "föräldraledighet" måste jag säga.
Om en MÅNAD börjar jag jobba!
Hjälp!
Vill inte!
Jag har inte tid.

Inga kommentarer: