söndag 5 juli 2009

Min egen Ernst...

Hann knappt beträda kalasområdet igår innan E hittade den här drömleksaken...
Kanske något att önska sig i 3-årspresent??
Jag och mina bästisar! *kärlek*
(Min blå klänning är ljuvlig, men så här på avstånd får ju erkännas att den inte är så smickrande för magpartiet....)

En av de söta tvillingflickorna som vi firade!
En underbar buffé dukades fram, med kyckling, potatisgratäng - krämig och fin - sallder, bröd, ost och vin. Muuuums!

När jordgubbstårtorna kom fram fick jag snabbt ta mig en bit för att sedan raskt kasta mig på cykeln hem och göra mig redo för middagsbjudning nummer 2...
Min granne skjutsade mig rakt ut på landet där jag mötte upp K, G, A och lille S.

Ja, så var det dags igen för ett skrovmål.
Grillad kyckling, himmelskt god potatissallad och mer vin!
Sedan jordgubbar och hallon med vaniljglass.
Vi satt ute och njöt av sommarkvällen ända tills C kom och hämtade oss efter mörkrets inbrott...

J har silat flädersaften (ynka 30 liter...) nu på förmiddagen...

... och häromdagen plockade han krusbär!
What a man, what a man...

2 kommentarer:

Unknown sa...

What a man, what a man...

Häromveckan hade vi en riktig hyllningskör till Jörgen vid familjen Gråhamns middagsbord. Konstaterade att han är oerhört handlingskraftig och ett praktiskt geni.

Och nu visar det sig att han producerar saft också. Det är ingen hejd på "J". Han har lagt ribban högt, för oss framtida familjefäder.

SiS sa...

Han kan erbjuda en kvällskurs.
Gratis för blivande familjefäder i familjen... Säg bara till när det är dags!!!