fredag 9 oktober 2009

Ålderstecken...

"Mamma, har du skärt dig!!???" utropade M vid lunchbordet och drog med sina fingrar från sitt öga och nedåt på kinden som för att visa.
"Skurit mig? Nääee......"
"Men du har ett långt streck där, och så många små streck där och där och där!"
"Mmm. Det är rynkor"(min käre Watson. Rynkor.)
"RYNKOR!? Är du GAMMAL??"
(Mmmm. De började komma ut i ljuset den natten du föddes. Gngnnnnn....)


Idag kör vi åldersindelat.
A:s äldsta flicka S är här och leker och min melling är hos A.
Vi har dock fortfarande tre barn var men vi har blandat och gett lite.
M och S leker med lego, L har äntligen somnat (efter strapatsen med bad i dyngpöl utanför M:s förskola + dunderfökylning tar på krafterna...) och jag ska börja städa.
Skönt.
Om jag hinner.
Var även och veckohandlade (blev attans billigt så jag måste ha glömt hälften) så kan jag bocka av både städning och handling en fredagseftermiddag så kan även Askungen få gå på bal imorgon...
Eller baD var det visst.
Jo, det blir mysigt.
Att ligga i pissepoolen och plaska med de två yngsta.
Jag fryser alltid på badhus om jag inte simmar så därför måste jag ligga ner i barnpoolen.
Den är väl inte mer än 20-30 cm djup....


Fredagkväll, vad passar väl bättre än ugnsstekt falukorv och fluffigt potatismos?
Jag kan faktiskt tycka att det är jättegott.
Riktigt hemgjort potatismos, det är grejer det!
Undrar om ett sydafrikanskt Cabernet Sauvignon gifter sig med falukorv och mos?
Asch.
Ett sydafrikanskt Cabernet Sauvignon passar väl till allt.
I alla fall till fredagen.
Vad man sen tuggar till spelar inte så stor roll...


Plikten kallar.

2 kommentarer:

Stefanie sa...

Fluffigt himmagjort mos är bäst! När vi cookalonga första gångengjorde jag cordon blue med fluffigt mos. Riktigt gott! Mat-Tinas tips va mycket mjölk. Jag som alltid trott att smör va receptet på gott mos. Man lär sig alltid något.
Kram

åsa sa...

En fredag utan rödvin är som en barnpool utan vatten en het sommardag...
Hoppas ni får skoj på badet!
kramen