torsdag 8 oktober 2009

Tomma kalorier?

Fixade och trixade bort hämtning av mina barn efter jobbet idag.
Tog en tur på egen hand till stort köpcenter.
Yammie!
Det var nästan inget folk där och jag gick obehindrat ifrån butik till butik, ifrån provhytt till provhytt.
Inget tjat, inget gnäll, inga fikaraster, inga toalettbesök, baaaaara shoppingtid.
Jag älskar att shoppa.
Ja, så är det.
Och fan vad jag är bra på det.
Jag har utsett mig själv till min egen "Personal Shopper".
Ca två timmar hade jag till mitt förfogande.
Lite B är det på köpcenter eftersom man bara får plaggen ihopknölade i plastpåsar.
Ska det vara lite butiqueflott så är det blanka pappåsar med tygsnören som gäller, kläderna omsorgsfullt ihopvikta med silkespapper.
Eller hur SS?
Fast när har man råd med den lyxen?
"Rodeo Drive, baby."
Aja, idag var plastic fantastic!


När jag var klar gick jag, som jag lovat barnen, till McDonalds och beställde två häppimiil.
Ska man gå på McDonalds och köpa häppimiil ska man göra det i oktober.
Då hivas det ut finfina barnböcker alldeles GRATIS i häppimiilen.
Så även idag.
Dock.
Hade de bara en sorts bok idag för den andra var slut.
Morr.
Imorgon är det två nya böcker som gäller.

"Ja hej, jag skulle vilja ha två Häppimiil."
"Vad ska det va i dom?"
"?????" (Eeeh, typ hamburgare??)
"Ja, alltså hamburgare, cheeseburgare eller nuggets?"
"Jaha. Ja, cheeseburgare?"
"Morötter eller äpplen?"
"Eeeeh. Morötter."
"Dryck?"
"Eeeeh. Cola!"
"Cola."
"Nej fan, det är ju torsdag. Juice!" (Kan ju inte komma hem med mjölk liksom...)
"Apelsinjuice eller äpplejuice"
"Eeeeeh. Apelsin."
Pust pust.
Alla dessa val.
"Och så en McFeast. Eller finns det nåt magert alternativ"
"Nä."
"Nähä, en McFeast då. Och en vatten. Och en kaffe. Och jag ska ta allt med mig."
"Mjölk i kaffet?"
"Eeeeh, ja tack."
"121 kr."

121 kr?
Är inte det j-t billigt?
För två fina böcker av Pernilla Stalfeldt?
McFeasten tryckte jag in i bilen, nä i munnen såklart fast jag satt i bilen, på vägen hem.
Efter träningen är jag nu svinhungrig igen.
Vad är det för fel på McDonalds hamburgare?
Jag blir aldrig mätt på en sån.
Men visst är det typ 100-150 g kött?
Och det blir man ju mätt på i vanliga fall.
Kass.
Men det är gott med senap i.
Nej, nu ska jag dyka ner i mina plastpåsar som står här på golvet och väntar.
Tack E och svärmor och mamsen för imorse!

1 kommentar:

Bettan sa...

Jag hade ätit Happy Mealen med mowahaha!