söndag 11 oktober 2009

Helgens övningar...


Efter gårdagens besök på badhuset sov L i över TRE TIMMAR!
Det tog med andra ord verkligen på hennes krafter att bada i 1,5 timme.
Vi tränar barnen inför nästa års Kretaresa då vi vill att alla ska ha lite vattenvana...
M är inga problem men E har varit lite försiktig hittills.
Igår vågade hon sig dock på att släppa fötterna från botten i ca en halv sekund och att glida nerför bassängkanten i min famn.
Framsteg framsteg, om än små...

Hemma hos mormor och morfar övervakade M förrätten...


Jag och min look-a-like?


Förrätt: Löjromstoast, Rieslingvin


Varmrätt: Tournedos med fasanpaté och trattkantareller, potatisgratäng, svartrötter med vin- och balsamicosås, saltgurka, syltad pumpa och tomatmarmelad, Amaronevin

Ost: Kittost, en spansk ost typ Mang...asch, jag kommer inte på namnet, Parmesan, Gruyère och Papillon, parmesanflarn, blåbärssylt, fikonmarmelad, Amaronevin och 25-årig sherry (som pappa gjort själv).

Dessert: Fläderblomsglass, kaffe, whiskey och fotbollsmatch.
Allt var fantastiskt, superbt och ljuvligt.
Utom fotbollsmatchen.

Idag: byggstädning i C:s och M:s nya hus.
Här ses C själv i städtagen i sitt nya vackra kök!


M dammsög väggen!


Själv åkte jag på badrumsrengöring!


Och gästtoalettsrengöring!


Snart kan lille E flytta in med mamma och pappa i sin nya rena flotta villa.
(Och snart kommer han att kunna flyga fram på en Bobby Car på det fina borstade ekgolvet, upptäcka att kritor går utmärkt att färglägga vita väggar med och att man kan prova att pussa sin spegelbild och klappa med sina smöriga små fingrar i de blanka glaspartierna... Härligt!)

Inga kommentarer: