onsdag 28 juli 2010

Dagsäventyr i plural

Igår körde J hem för att gå på "Maratonjakt", d v s sitta hela natten i ett jakttorn för att eventuellt få skjuta ett vildsvin...
(Det blev inget vildsvin skjutet, tyvärr.)
Jag, mamma, pappa och flickorna spenderade dagen på stranden och på kvällen tog vi en cykeltur ner till centrum.
Jag slog på stort och bjöd allihop på middag.
Från en kebabvagn, haha!
OJOJOJ.
Blev nästan ruinerad....


Efter den delikata kebabrullen (som faktiskt var helt ok!) cyklade vi vidare till torget.
Där var det gratiskonsert med Hasse Andersson.
Knappt ett år sedan vi lyssnade på honom senast och ska sanningen fram så har jag nog varit på en fem-tio av hans konserter genom åren....
Har dessutom jobbat med honom - eller inte med honom - men när jag var värdinna på en gala så uppträdde han och hans fru där och då stod vi och småpratade i kulisserna... (WOW!)
En del visor är verkligen lämpade för allsång men när min favorit - "Plocka sten å hacka rabbor" - kom, stod jag och pratade men en bekant.
Tusan.
Jag som kan den utantill och har det rätta gunget i knäna!!


Häromdagen besökte vi "Europas vackraste park 2010".




Två söta blommor i "Majas trädgård"


Glasspaus i gröngräset.

Här sitter Tjockamollan med sin familj!
Om bara två-och-en-halv månad kommer storken!
Spännande spännande.....
Parken har jag längat efter att besöka i flera år.
Men tyvärr.
Den vann inte.
Jag har andra kandidater som jag hellre skulle lägga min röst på.
Men nu har jag varit där!

1 kommentar:

åsa sa...

Du är såååå snygg i svart. Tycker mig ana en Desigual på översta bilden...
Det syns att ni har det bra!
kram kram