lördag 31 juli 2010

Så firade vi 2-åringen...

Igår fyllde vår yngsta dotter 2 år.
Hon blev ju lite firad redan förra fredagen, när vår mellantös blev 4, men igår var det hennes alldeles egen dag.
Hon fick två nya "vovvar" (Mamma och jag hade köpt varsin. "Två själar och en tanke" som min mormor skulle ha sagt...) eftersom jag måste tvätta den andra då och då...
Först blev hon lite misstänksam.
De "nya" är lite mindre eftersom den modell hon har givetvis har "utgått"...
Men nu hänger "den gamle" på tork så de två små nya har accepterats och ligger och sover med henne...

I tisdags var jag och köpte biljetter till Niklas Strömstedts konsert "30 år i kärlekens tjänst".
Inte för att jag är en hängiven fan av Niklas Strömstedt utan för att konserten skulle äga rum på en krog väldigt nära vår sommarstuga och att man liksom får passa på att gå ut och roa sig när tillfälle ges...
Vi firade L på dagen, åt mammas goda pannbiffar till middag, gjorde oss i ordning och knallade iväg ett par hundra meter och bänkade oss framför scenen där Niklas Strömstedt så småningom skulle uppträda.
När vi väntat ett bra tag kom det plötsligt fram en journalist och en fotograf från den lokala tidningen.
De förmodade säkert att vi var stora fans eftersom vi placerat oss knappt 2 meter från scenen....
Vi blev intervjuade (resultatet finns i dagens tidning) och något försenat drog så småningom konserten igång.
Ibland är det skönt att inte ha några förväntningar.
Vi blev nämligen mycket glatt överraskade.
Låtarna var jättebra, Niklas Strömstedt accompanjerades av två andra duktiga musiker, men mellansnacket var nog det som vann!
Han var jätterolig och drev hämningslöst med sig själv.
Det gillar jag.
Längtar redan till vinterns omgång "Stjärnorna på slottet" där han är en av deltagarna...


Blir förstås kanske lite pinsamt om några år, när L frågar hur vi firade hennes 2-årsdag.
"Jo, mamma och pappa roade sig på egen hand förstår du medan du och dina systrar var hemma med mormor och morfar...."



1 kommentar:

åsa sa...

Jag tror inte att lilla L klagade. Grattis till båda dina små söta tjejer!

Om du har tid över(knappast..), så kolla in Niklas gamla blogg, fantastisk...
http://niklasstromstedt.blogspot.com/