torsdag 29 juli 2010

Pinsam bekännelse

Fick tillfälle att ströva fritt på stan idag några timmar.
Utan man.
Utan barn.
Utan barnvagn.
Utan kladdiga fikor.
Utan toalettbesök.
Jag finkammade noggrannt varje butik av intresse i jakt på de perfekta fynden.
Det blev dock inga fynd.
Jag hittade inte vad jag sökte.
Mycket underligt.
Har aldrig kommit hem tomhänt.
Det gjorde jag i o f s inte idag heller - så när som på en liten present till L och en Latte to go...
Det är riktigt pinsamt att erkänna.


Körde hem - forfarande rik och oshoppad - och hämtade delar av familjen.
J satt otåligt och väntade och ville åka till pojkaffärer för att köpa batterier och annat sån't där manligt.
Så det blev besök på Swedon, Biltema, Rusta och Jysk (Ja, Jysk var förstås inte J:s förslag.)
Men plötsligt flög shoppingdjävulen i den här kvinnan!
På Jysk hittade jag fantastiska frottéhanddukar och badlakan för inga pengar (min väninna A:s uttryck varje gång hon varit och handlat säsongsgarderob till sina tre barn på Lindex: "Jag handlade hur mycket som helst - för INGA pengar!")
Och på Rusta handlade jag engångsartiklar till E:s och L:s kommande kalas.
Toppenbra.
Priser.
Shoppade tyvärr inget på Biltema.
Denna gång.
Men dockvagnarna flickorna fått har vi köpt där.
Jättefina.
Och halva priset jämfört med Brio.
Vid utgången träffade jag en gammal kursare från lärarhögskolan.
Hon såg exakt likadan ut som för 12 år sedan!
Hon berättade att även hon håller på att avveckla sin lärarkarriär....
Va!!?
Jag vet hur många som helst som slutat!!
Vart är svenska skolan på väg??
Fast det får bli ett annat inlägg.....


Snart börjar "Himmelsblå".
Rolig och lättsam norsk serie.
Sen får jag förhoppningsvis fortsätta läsa min tegelsten till bok.
Marian Keyes.
I love her.
Har precis läst ut Alex Schulmans "Skynda att älska".
Den var fin.
Tänkvärd.
Låser in mig på toa ganska ofta så att jag får läsa ifred.
Det får kanske bli strategin imorgon mellan 13.03-14.30?
Per Morbergs sommarprat.
Lite ofint mot L kanske, hon fyller ju 2 år!!
Fast å andra sidan kanske hon sover middag just då...


Lady Gaga finns numera i min CD-samling!!!!!
Min käre make köpte den till mig på ICA!
Den är bra.
Det som imponerar mest är att Lady Gaga herself står som upphovskvinna till alla låtar.
(Med hjälp av andra, men ändå...)
Kommer hon att gå i Madonnas fotspår?

1 kommentar:

Stefanie sa...

I stan helt själv utan fynd!? Detta låter illa. Du får ta fler shoppingrundor så du kommer i rätt stämning.