söndag 21 augusti 2011

Mycket lyckat kräftkalas!

Jag tog det säkra före det osäkra, dvs kängor istället för sandaletter, eftersom jag inte vågade riskera min lilltå.
Ännu en gång...

Vilket väder det blev igår eftermiddag.

Som på beställning!


Mååååånga cyklade till kalaset, kanske inte alla 60 gästerna, men en hel del cyklar trängdes på uppfarten...


Barnen tog plats på första sittningen.

Förutom kräftor blev de bjudna på korv med bröd, potatismos och "barnsallad" (majs och gurka...)


En del föräldrar hjälpte sina barn att äta upp....;-)



Så här snygga var gästerna!!!


Värdinnan hade fixat lite tilltugg till kräftorna...
Tre sorters pajer, flera sorters ostar, bröd, sallad och sås.

Jag orkade knappt äta kräftor!







Värden för kalaset!















Värdinnan hade också bakat ett par-tre (FEM!!!) smaskiga tårtor!

En fantastiskt trevlig fest!

Lööööööövli!!!!

Tack så hemskt mycket!!!

(Och inga tå-missöden alls!)




Igår förmiddag följde J med M in till töserna i stallet.

M ska träna lite för att ställa upp i en tävling med en av hästarna.

Blev ganska förvånad när jag plötsligt fick detta mms:


Hur fick de upp honom DÄR???


Inga kommentarer: