onsdag 17 augusti 2011

Små tankar på löprundan...

När jag var ute och sprang efter jobbet blev jag stoppad av ett äldre par i bil.
De frågade efter vägen men jag kunde tyvärr inte hjälpa dem.
Kom på att jag har en karta i mina fina telefon så jag pillade lite med den men....
Jag visste inte hur jag skulle göra...
Skyller på att jag kände mig lite stressad.
Och spyfärdig.
Känner jag mig alltid om jag stannar mitt i rundan...


Spyfärdig kände jag mig också när jag passerade ett villaområde.
"Jaha, här åt man kräftor i helgen..." tänkte jag när jag sprang förbi vissa soptunnor...
Urrrrk, vad det stinker....
Men det får det klart vara värt.
På lördag ska vi äta kräftor.
Imorgon är det visst surströmmingspremiär.
Fast den står jag med glädje över.
Provade när jag var gravid med M.
Där kan vi prata om illamående.
Fy fan så vidrigt äckligt!
Och inte kunde jag skölja ner den ruttna fisken med snaps heller....

Inga kommentarer: