torsdag 3 december 2009

Om du har vägarna förbi...

...avfarten till höger ca 450 norr om stora rondellen vid Jeppavallen tycker jag att du ska svänga av där för att ta en liten titt i "Stallet".
(Från Tjörnarpsvägen, väg 23, in på Södra Rörumsvägen, andra "huset"/gården på vänster hand.)
Där säljer min vän G varje helg fram till jul trevliga inredningsdetaljer i god lantlig stil!
Där säljer min vän G varje helg fram till jul trevliga inredningsdetaljer i god lantlig stil!
Kransar, blomgrupper, strutar, änglar, mossbollar, tovat, fårskinn, stickat och virkat, en mycket fin barnnamnskylt och en massa massa annat!
En del vackra ting har förskönat mitt eget hem! (Se ovan)
Om inte annat får man en hel del inspiration.
Själv tog jag en dag efter jobbet med mig flickorna ut i skogen för att fylla bilen (en smula överdrivet kanske) med mossa, en- och granris.
En liten söt gran baxade jag in i framsätet också!!
(OBS! Jag var i svärföräldrarnas skog och "knyckte", man är väl inte kriminell heller!)
Det lilla juleträdet pryder numera trappan och idag tillverkade jag och M egna små mossbollar att hänga i.
Fast.
Lite övning krävs nog för att få lite snits på de där bollarna...
De ser inte ut som G:s......
Medan M härom aftonen bjöd på dansuppvisning som fick en stolt mor rörd till tårar byggde E samtidigt ett pepparkakshus enligt konstens alla regler hemma i farmors kök.
För nu börjas det!
I helgen blir det julbord på Gästgiweriet och namngivning av lille nye kusinen.
Nästa vecka blir det fyra (!) avslutningar av barnens aktiviteter - varav två på samma dag, men pust, vi hinner då de båda avslutningarna inte ligger på samma tid - glöggmingel och luciafest.
Veckan efter är det julbad och julpysseldag i skolan och julavslutning i kyrkan!
Bara roliga saker!
Synd att allt ska vara på en gång!
Men.
Det fixar vi lätt.
Jag är van vid att ha många bossmollar, bollmossar, MOSSBOLLAR i luften!

2 kommentarer:

Stefanie sa...

Kan du inte komma hem till mig och julpynta lite? Du har det så mysigt! Julen är en hektisk tid för alla m ed barn har jag hört. Själv var jag slutkörd på lucia för två år sedan då jag avverkade tre luciatåg samma dag. Det tog på krafterna. Tur du tränar ibland så du får energi att orka med annat!

Anonym sa...

Hej hej!!

Stort tack för tipset till alla som läser din blogg att svänga förbi min lilla butik!! Lite reklam e ju alltid bra!!

Så juligt och fint du har gjort i ert hem - verkligen mysigt!!! Vad kul att du visade kransarna och blommorna på din blogg!!

Ha det så bra!!

Kram G