tisdag 22 december 2009

Det drar ihop sig....

Igår blev det pyssel för hela slanten.
Och städning.
Frigolit.
Kan smula nåt fruktansvärt.
Men vilka fina "jullådor" flickorna gjorde.
Det blev Jesusbarn och "de sju små männen" (lite Snövit-influenser?) och tomtar och snögubbar...

I söndags åt vi supergod middag hos gamla goda vänner.
Som vi knappt hinner träffa nuförtiden.
Hur kan det bli så?
Skärpning!
I vilket fall experimenterades det i köket och till dessert bjöds på chokladfondanter.
Himmelska!
Så vi var nöjda försökskaniner...
Tack för en mycket trevlig eftermiddag och kväll!


Nu sitter jag här - alldeles för sent som vanligt - med tunga ögonlock.
Jag äter ju dunderstarka piller sen en vecka tillbaka mot min dunderhemska huvudvärk.
Är emellertid nyss hemkommen från en timmes välgörande spänningslösande rygg- och nackmassage.
Hade turen att få en tid direkt.
Får se om det kan hjälpa...
Tidigare ikväll var jag på ansiktsbehandling som min man bokat till mig.
Oj så skönt.
Och lyxigt.
Och alla rynkor försvann!
Nä.
Men jag känner mig slät och mjuk och fin.


I förmiddags var barnens kusin här och hjälpte till lite.
Så mysigt.
Vi hann prata en hel massa.
M var hos en kompis, L sov i TRE timmar och E, ja hon är så lätt, så lätt att ha att göra med.
Hon bara finns liksom...
Mammas lilla hjälpreda!


Nä.
Marsch i säng!
Hoppas, hoppas, hoppas att jag vaknar utan huvudvärk imorgon!

2 kommentarer:

Stefanie sa...

Så härligt det lätt med massage och sen ansiktsbehandling. Riktig vardagslyx! Håller tummarna att huvudvärken släpper nu med hjälp av dundermedicin. Kram

Lo sa...

Hahahaha sju små männen!