tisdag 29 december 2009

Ut med det gamla osv.....

Kusin M passade barnen i förmiddags så att jag kunde ge mig ut på en välbehövlig joggingtur.
Iklädd mitt nyinköpta flotta löparställ som man ser supersportig ut i och i mina nya löparskor var jag redo att springa hur långt som helst.
Jag köpte nämligen nya löparskor igår, på rea faktiskt (faktiskt, därför att jag alltid hittar jag det vill ha till fullpris, typ som löparstället...), Adidas för 399 kr, så nu slänger jag Liedlskorna jag köpte för 159 i våras.
Liedlskorna är utslitna kan man säga utan att överdriva...
Det var ingen direkt dämpning i sulan från början, och nu är det väl lika bra fjädring som i ett par flip-flop.
Eftersom jag är lite tveksam till att slänga frågade jag maken - fast jag visste vad han skulle svara - om han tyckte att jag verkligen skulle slänga dem.
"Jag kan ju..." började jag.
"...ha dem att måla i, HAHAHA???" utropade han rått med extra betoning på måla.
Alla (som bor i hus) känner väl igen sig.
Hur många sledna t-shirts, jeans, håliga skor mm. har man inte sparat genom åren för att "de är så bra att ha att måla i"???
Va???
Hur ofta "målar" jag?
Jag lämnar ju bort möbler för att få dem målade.
Ibland är jag lite dum.
(Jag har dock inte lagt Liedlarna i soppåsen. Än. Åh nä.)


Det var skönt att komma ut i friska luften även om det var glashalt på sina ställen.
Efter en bit mötte jag H som var ute "för att promenera bort julskinkan".
Efter ytterligare en liten bit joggade - OBS! det var verkligen jogging idag - jag ifatt min arbetskamrat A.
Hon var ute för att - hör och häpna! - jogga bort JULSKINKAN!
Nämen!
Så det blev en tuff 7,5:a, inte bara på grund av halka och ett visst kaloriöverskott - utan också för att jag hade fullt sjå att kryssa fram mellan alla julskinkor som folk gjort av med både här och där...


Huvudvärk.
Fick jag efter lunch.
Stööööön.
Måste börja spara till en ny shoppingrunda....

Inga kommentarer: