lördag 26 december 2009

Ett redigt julkalas!

Noggranna förberedelser och evighetslång väntan....
"Lille julafton" hemma hos svärföräldrarna.
L blev rädd för jultomten men glad för sina julklappar!
E lämnade alla sina nappar till tomtefar!
M tyckte att hon "fick precis vad hon önskade sig" men meddelade att hon inte längre tror på tomten...
Kalaset startade med sillunch kl:13.
Och vilka goda sillinläggningar!
Pappa hade gjort stekt inlagd och kryddpepparströmming, svärmor kräftströmming och "vanlig" inlagd och A lingonsill.
ALLA sorterna var BÄST!
Brorsan hade gjort fenomenalt god Janssons frestelse.
Till allt detta åts ägg, varmrökt lax och gravad lax och dracks julöl och snaps!

15.00 Kalle Anka, kaffe, mandelmussla med grädde och sylt, franska pepparkakor.
16.30 Tomten!
ca 19.30: Skinka, brunkål, grönkål, revben, köttbullar, julsallad, rödkålssallad, blomkålssallad, leverpastej....Pust! Var det mer?
Mumma! Mums!
Tack till alla som var med!
Det var ett fantastiskt kalas som varade i nästan 12 timmar!
Ett redigt julkalas!

2 kommentarer:

Lo sa...

Ja ett redigt kalas var det allt! Tack tack!
Jag ska börja städa nu så har vi kusinträff hos mig när jag är klar, det vill säga i vår!

Stefanie sa...

Julen har varit härlig! Men gud med kort du hunnit ta. Föstår inte var du får tid och energi till allt. Ni verkar haft en kanonjul med mycket glädje och mycket folk. Precis så det ska vara. Nu räknar vi ner på det nya året och börjar planera nyår. Efterrätt är min lott i år. Det gillar jag!
Kram på dig!