lördag 12 december 2009

Glöggmingel!

Nyss hemkomna från mycket trevligt glöggmingel hos brorsans svärföräldrar.
Brorsan själv var inte där (handbollsmatch) och min man var på and(j)akt...
Mycket trevligt var det därför att E:s föräldrar ordnat en jättefin glöggbuffé med små skinkmackor, ostar, choklad, frukter, lussebullar och pepparkakor men också därför att värdparet har synnerligen trevliga grannar...
Grannar med god smak och en förmåga att fokusera på det som är viktigt.
När jag, mamma och pappa ramlade in med tre barn - det går ju liksom inte att glida in omärkligt - lutade grannfrun sig mot E och undrade om "Det verkligen var hon (syftade alltså på MIG) som var mamma till alla de tre barnen, hon ser ju så UNG ut!!!"
Den ni!!!!
Det ska jag leva på ett tag!
Min svägerska hade ny frisyr, ja hon var för övrigt väldigt snygg måste jag säga!
Men.
Själv ser jag ju UNG ut!!!!
JEEEEEEEE-HAAAAAAAAAAAA!
(Skulle kanske försöka smyga mig in på en lusse-vaka bara därför??)

2 kommentarer:

crister sa...

Det måste ha varit samma av glögg- och alkoholhaltiga drycker avtrubbade granne som trodde att jag, när jag steg över tröskeln till nyssnämnda mingel bärandes lilla L på armen trodde att jag var pappan till lilla L.

Lo sa...

Ja det är faktiskt något vi har gemensamt i denna släkten om jag får säga det själv - att vi ser unga ut!