fredag 11 december 2009

Så vitt jag kan se

FÖRE:

I eftermiddags var det avslutningsuppvisning med M:s dansgrupp.
Det var jättefint men det märks att M börjar bli äldre och mer medveten.
Hon blev generad vid flera tillfällen och spelade inte alls ut så som hon kan göra när hon showar här hemma på parkettgolvet....
Generad blev hon också när Erik i Idol blev intervjuad.
Jag tyckte förstås det var jättekul att retas lite och frågade om hon tyckte att han var söt.
Ojojoj, så fnissigt det blev.
Hon borrade in huvudet i J:s mage och kunde liksom varken svara eller titta på mig utan bara fnittrade....
Hmmm.
Vi får väl se vem som vinner ikväll?
Ska dock upp i ottan - ja, det ska jag ju alltid - men imorgonbitti ska jag följa med A och springa EN MIL!!!
Hon har ju blivit värsta sportfånen!
I supersportigt löparställ och noggrannt utprovade löparskor joggar hon runt i skogen minst två gånger i veckan!!!
Jag känner mig som en amatör.
Skippar dock nattlinnet imorgon men jag är ju inte hälften så chic i mitt gamla Craftunderställ och Lidl-skor...

EFTER:

Den här fina buffén/skänken/skåpet har stått magasinerat i så många år att jag nästan glömt bort den.

Ett arv efter J:s mormor som vi väl egentligen inte funderade så mycket på - då - vad vi skulle göra med.

Men så kom jag på - VI målar den vit!

Men J har så otroligt mycket att göra så han hinner inte med sådana projekt nuförtiden och det gör ju i o f s inte jag heller, men jag FÅR å andra sidan inte måla för J.

Han påstår att jag slarvar.

Det ska slipas, spacklas, grundmålas och annat tråk innan man får börja måla, anser min make.

Och då orkar jag inte.

Därför har vi faktiskt låtit någon annan måla.

Och visst blev det bra!

Ljusstaken är ett loppisfynd från i somras som också fick lite vit färg...

FÖRE:

Likså vårt gamla soffbord som brorsan lånat i några år men som vi fick tillbaka efter hans senaste flytt....

EFTER:
"Mamma, jag tycker att allting är väldigt vitt här nu!" sa M när hon vid ett tillfälle kikade upp från en av leksakstidningarna....

Kistan köptes också på loppis i somras.

Så fort jag får tid över - HA! - så ska den kläs med tyg invändigt.

Sen är tanken att att alla mössor och vantar och sjalar och sån't ska bo däri.

Så vitt jag kan se så är det både vitt och fint!

3 kommentarer:

åsa sa...

Fint det blev!
Om ni blir alltför bländade av allt det vita är skänken välkommen till min stuga...
trevlig helg!
kram

Lo sa...

Haha va kul, du är som jag - målar allt vitt. Snart tror väl folk att jag har någon sorts psykos. Men vitt är så fint! Och så med några starka färger på något annat smått i inredningen, ojojoj så grannt.

SiS sa...

Vitt är så....rent och ljust och glatt...
Jag blir så deppig av mörkt...
Och precis som du säger kära kusin så piggar man upp allt det vita med ett knallrött stearinljus!!