onsdag 9 december 2009

Du vet att du har för mycket i handväskan...

...när du ställt den i passagerarsätet och det börjar blinka och pipa för att du glömt spänna fast säkerhetsbältet.....
Happens every time....


Dagens Mamma: MIN!!!
Som ställde upp i eftermiddag och passade barnen med väldigt kort varsel!

Dagens Väninna: J
Som med samma korta varsel fixade till min fulfula lugg!

Dagens Arbetskamrat: Å
Som via sms informerade mig om att det är jag som ordnar konferensfika imorgon!
Hade varken aning eller kaka i frysen.
Så då, ännu en gång:

Dagens Mamma: MIN igen!
Som ställde sig och bakade kakor till MIG som jag kan ta med till jobbet imorgon!

Dagens Make: MIN!!!
Som överraskade med ett presentkort på ansiktsbehandling och brynfix!
Och det bästa av allt, han hade även bokat datum och klockslag, så det är bara att knalla dit och njuta!

Dagens Motion: 35-minuters joggingtur

Dagens Brorsdotter: M!
Som moppade hit och passade sovande kusinflickor så att hennes faster och farbror kunde knata runt i motionsspåret i nattlinne och pannlampa!
(Jag hade nattlinnet under tjocktröjan eftersom det ändå skulle tvättas - man måste spara på smutstvätten! - och J hade pannlampa eftersom det är så förbenat mörkt ute. Ser förbaskat töntigt ut. Men vi såg ju bra. Och vi är ju gifta. Med varandra. Tur. Brorsdottern skakade på huvudet och skämdes å våra vägnar...)

Dagens Roligaste: "Hamstersång"
Googla på det och kolla in den gulliga lilla hamstern.
E och L dansade galet med...
Ja.
Jag tog mig också en svängom.
(Alltså, man kan ju undra varför jag googlade på hamstersång? Jo, i början av nästa termin är H en av bokstäverna som ska gås igenom....Tja, ni fattar....)

Dagens TV-program: Oskyldigt Dömd

Dagens Kortfilm: "Nakenlekar" (YouTube)

1 kommentar:

Miss Sophie sa...

Ja vad skulle man göra utan sina nära och kära!!! Kram