torsdag 29 april 2010

Kanelbullar och hurtbullar och knasbu(o)llar!

Jag har varit M en hel dag i hennes förskoleklass och på hennes fritids.
Det var jättekul.
Och lugna gatan.
Så skönt att bara sitta bredvid och betrakta och slippa ta ansvar...
Det är mysigt att bara vara med M och ägna sig helt åt henne.
Det behöver vi.
Båda två.
Mer M-tid ska läggas in i schemat!


Eftersom jag ligger i "hårdträning" inför Vår Ruset (jo, det skrivs så!) så får Friskis & Svettis stå tillbaka lite till förmån för löpträningen.
Men idag var det tungt.
Benen kändes som bly.
Underligt.
I måndags var det hur lätt som helst!


Samtidigt som jag stängde av ugnen ikväll och plockade ut sista plåten med kanelbullar ringde min mamma.
Hon berättade att HON OCH PAPPA VARIT UTE OCH SPRUNGIT!!!
Men hör nu, hold your horses och alltihopa, mormrar och morfrar ska var hemma och baka kanelsnäckor och röka pipa (i den ordningen) och passa sina barnbarn så deras egna barn kan ha egentid!!!!
De ska inte vara ute och jogga mitt i natten.
Jag frågade mamma om de hade en sån där hjärtstartare (eller vad det nu heter) med sig.
Då skrattde hon bara.
Men jag får erkänna att jag är både imponerad och stolt.
Minsann!
Vilka hurtbullar!


Eftersom J är på vildsvinsjakt fick jag smaka av mina ljuvliga kanelsnäckor (en från varje plåt givetvis så att man är säker på att de är lika goda!) tillsammans med Per Morberg.
Eller ja.
Han var ju på TV, men det känns som om vi har nån slags samhörighet.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jag älskar hans matlagningsprogram!
Jag älskar den typen av mat han gör!
Jag är ingen tacos-, pizza-, thai- eller vad det nu kan vara- tjej.
Jag är en HUSMANSTJEJ!
Spännande, eller hur?
"Husmanskost" låter ju lika exotiskt som "statsanställd" eller "kreditvärdig" eller "korpbadminton"...
Men, men, that's me.


Jo, maken är alltså ute på grisjakt.
F och han åker alltid tillsammans (för man måste ju vara två!)
Sen förstår jag inte.
F släpper av J vid ett jakttorn där han sedan sitter 3 timmar ensam och glor medan F kör vidare och sätter sig i ett annat jakttorn 3 KILOMETER därifrån!
Och glor.
Han också.
När de glott färdigt, och eventuellt hört några små svin böka runt nedanför tornet så hämtar F upp J igen efter 3 timmar och så kör de hem.
Nåt svin har de aldrig haft med sig.
WOW!
Vilken spännande jakt.
Eller så är det jag som inte förstår.
De kan inte ringa varandra heller eftersom det inte finns någon som helst täckning i skogen (alltså, jag menar inte att de ska ringa när de sitter på pass, det vore ju lite korkat).
Knasbollar;)
Tidigare i veckan var jag på mycket angenäm After Work.
Vi satt i ljusterapirum - därav den röda kulören i våra ansikten - badade bubbelpool och åt gott.
Måste bara kommentera bilden på mig själv.
Innan jag förstod att det var min vänsterarm så trodde jag att det var min mage som hängde ut genom klänningen, hahaha!
Alltså, SÅ vild var inte tillställningen, vill jag lova...
Men mycket trevlig.
Synd att inte Å kunde vara med bara....


Min arbetskamrat P skjutsade mig hem så vi behövde inte ta taxi.
Eller som min E sa när några av våra kompisar tog taxi härifrån för ett tag sedan.
"Mamma, dom tog tacos hem!"

4 kommentarer:

HÖNSHUSET sa...

Hej hej!!

Hoppas att allt e bra med dig och familjen!! Det såg ut till att vara goa bullar det och visst det är ju viktigt med provsmakningen så det är bäst att göra det direkt så att man har kolla på läget innan man bjuder :-)

Nu har jag ätligen kommit till skott med skapandet av en blogg så kom gärna in och ta dig en liten titt på: kanonskagarden.blogspot.com

Ha det gott! Ses vi på nästa CB?

Kramar gunilla

Lo sa...

Hahaha det är så skoj med bilder som ser helt fel ut! Fan va fint med "magen"

Olof sa...

Är det dags för en sådan mage igen? ;)

SiS sa...

Käre käre Olof.
Mina magdagar är över.
Definitivt.
Jag väntar mig att nån annan släkting börjar producera avkomlingar:)