lördag 24 april 2010

Mycket roligt och lite sömn...

Igårkväll var jag på kursareträff.
Kursareträff innebär att jag och sex av mina kurskamrater från Lärarhögskolan träffas.
Vi pluggade tillsammans mellan åren 1995-1998 och har sedan examensdagen träffats regelbundet ca 3 gånger om året.
Det är ALLTID jättetrevligt och jag längtar ALLTID efter mina underbara gamla vänner för vi har så mycket att debattera och diskutera, både vad gäller skolvärlden och privat.
Det intressanta är att ingen längre jobbar som det vi är utbildade till!
Vi är en ganska brokig skara med en ålderskillnad på 20 år mellan de yngsta och den äldste, för en del av oss skiljer sig uppväxtförhållandena markant medan en del har ganska likartad bakgrund.
Våra politiska värderingar spretar också åt olika håll.
Men vår människosyn, våra privtata värderingar osv. är vår gemensamma nämnare.
Vi är otroligt samspelta, vi har exakt samma (ironiska) humor och vi känner varandra väl.
Så väl att vi alltid kan återuppta samtalsämnen vi lämnade vid föregående träff på nästkommande.
Själv var jag drygt 20 (löjligt!) när jag påbörjade min lärarutbildning och vad visste väl jag då om livets stora frågor?
Förutom "Vad ska jag ha på mig på festen i helgen?" och "Vad ska vi dricka?".
Typ.
Schysst att man fick vara med de "äldre" i gänget.
Vad ville de med mig liksom??
Jo, det har de ju också undrat..... ;)


Igår var det L som stod för värdinneskapet.
Alla utom en kunde delta så det var god uppslutning.
L bjöd på god kycklingrätt som följdes av en klassiker, päron med after eight och vaniljglass, och en massa godis.
Och vin.
Och vin.
Och vin.
Och en annan cigarett....


Så vad gör jag då uppe så tidigt!!!???


När jag tassade in i vårt sovrum för att lägga mig inatt vid halvettiden fick jag vända på tröskeln.
Det var fullbelagt där nämligen.
Tassade in och la mig i E:s säng.
Ca klockan 6 vaknade jag av att L stod upp i sin spjälsäng och skrek "Pappa" med 326 olika röstlägen.
Pappan vaknade inte så efter en kvart for jag sömndrucken upp ur sängen, hämtade L och bar in henne till pappan som inte hört ett pip.
Grrrrrrr.
La mig återigen i E:s säng.
Efter 10 minuter dönade E och L in i rummet med dockvagnar och hela dockdagiset.
Sammanbitet frågade jag pappan om han inte kunde säga åt barnen att inte väcka sin mamma!
Försökte gå in och lägga mig i min egen säng.
Där låg M och såg på Bolibompa.
Alltså tog jag M:s säng i besittning.
Efter 7 minuter kom hela dockvagnsensemblen intågande där också.
"MEN VA FAAA-AAAN!!!"
Jag for ut till den diskmaskinstömmande pappan och morrade:
"Kan du inte för h*e säga till barnen att mamma ska sova????"
"OJ. Förlåt."


OJ?
Ja.
Nu sitter jag i alla fall här.
Seg och skittrött.
Men det är bara att bita ihop.
As usual.
Snart stundar duschritual för hela familjefemman, påklädning av värsta stassen och sen vidare på bröllopsfest.
Och efter den ska vi passa små killkusinerna med ÖVERNATTNING.
Jojomensan.
Hur ska detta gå??
Spännande.
"Var ska vi sova inatt?Lalalalala"
Imorgonkväll, direkt efter Livet på Lärkevej, då jävlar ska det sussas!!!

1 kommentar:

Olof sa...

Skönt att höra att även Super-Jörgen kan fela!