söndag 25 april 2010

Himmelsblått lunchbröllop!

Nåja, nu hade det här vackra paret redan växlat ringar i New York för två veckor sedan, men det hindrar inte att man håller en bröllopsfest i efterhand!
Brudparets föräldrar hade ordnat en fantastisk lunchbuffé och en hel massa gäster som ville komma och fira de nygifta!

De två senaste tillskotten i nästkusinbranschen var där, en liten gullig tös på ett halvår och en liten söt gosse endast tre veckor gammal!
Min L tedde sig gigantisk i jämförelse!

Brudens mor och brudgummens far höll fina (men alldeles för snälla!) tal!
Ingen förnedring eller pinsamma händelser alls.
BAH!

Vädret visade sig också från sin bästa sida och E lekte med sin nyfunna vän A.
Kunde det bli mer lyckat?
Sen var det snabbt hem, ur fodralet och i mysbyxan, för på trappan stod småkusinerna med varsin resväska och väntade på att bli passade!
Man har verkligen glömt (förträngt?) hur det är att ha såna små bebisar i huset, haha!
Jag gick till sängs tidigt för att orka med en eventuellt stökig natt.
J sov med lille W bredvid sig i resesängen (alltså J låg i sin EGEN säng, fast bredvid, ja ni fattar....), jag låg på en madrass på golvet i E:s rum för att vara nära L om hon vaknade.
Kusin E sov i M:s rum.
Strategin var klar.
Prick klockan två inatt möttes jag och maken med varsin vällingsugen unge i famnen...
Sen vaknade de små liven klockan FEM igen!!!
Tja, och sen studsade de andra tre upp kort därefter.
När klockan var tio hade vi kunnat äta lunch!
Men när de två yngsta somnat in i varsin vagn på terrassen slog jag mig ner i en solstol, slötittade i en skvallertidning, sörplade i mig en kopp SVART kaffe, lyssnade på fågelsång och de tre stora barnens lek (de lekte "Dinosarus Rex" som inte kunde prata utan bara vråla...).
Aaaaaah, ljuvligt!
Lille W hade pyjamasparty med sin äldsta kusin!
I eftermiddags när vi lämnat M på kalas åkte resten av oss i familjen till en plantskola och införskaffade lite nytt plantgods.
Just nu står perennerna i garaget men imorgon efter jobbet ska jag försöka få ner dem i myllan....

Snart dags för ett besök hos knäppskallarna på Lärkevej.....

Inga kommentarer: