söndag 4 april 2010

Påskhelgen i bilder!

Långfredagsbuffé hos kusinerna.
Barnen lekte fantastiskt fint hela kvällen, vi åt ägg och sill och snaps (ja, den drack vi förstås) och svägerskans panna cotta och dumlekakor och.....
Sammanfattningsvis: En mycket trevlig kväll!

Påskaftonsförmiddag körde vi till mina föräldrars stuga.
Soligt och fint väder!

Lunchkorv.

Skattjakt.

Äggmålning.

Fri lek.

Påskmiddag med bla. pappas kryddpepparströmming och stekta inlagda sill.
Jättemums!
Och en liten snaps.
Även denna dag.

Idag styrde vi kosan mot svärföräldrarnas stuga och äggrullning.
Tyvärr var det bara 3 grader varmt (?) och ösregn så jag fick avbryta deltagandet för att gå hem med stelfrusna barn (och egen stelfrusen gump).
Svärmor bjöd på rykande het fisksoppa, aioli och nybakade baguetter.
Ingen snaps.
Nån måtta får det vara.

Efter alla dessa kaloriintag var det dags för ett litet uttag ikväll.
Jag, M och E gick på ett Friskis & Svettis-pass.
Jag hade väl behövt fem.
På rad.
Soppa hela veckan, soppa hela veckan, soppa hela veckan lång!
En ledig dag kvar!
Underbart!

1 kommentar:

Stefanie sa...

Underbart härliga påsk på en härlig kust! Tråkigt med regn bara. Hoppas du och tjejerna skuttade ordentligt på Friskis igår. I kväll är det min tur. Ha en härlid annandag påsk! Kram