fredag 2 april 2010

Glad Påsk!

Nu gäller det att samla bränsle till nästa vargavinter!
Det har vi börjat med idag.
Maken myser när han får hela tjejhögen med sig ut i skogen.
Grilla lite, pyssla lite, jobba lite...
Men jag gillar faktiskt att hålla på med ved.
Det är skönt att arbeta med kroppen för omväxlings skull.
Som en redig brunnalyttare...
Dock har jag slängt alla "kläder-som-är-bra-att-ha-hemma-i-trädgården-eller-att-måla-i" så jag fick låna blåbyxor av J.
Det tyckte döttrarna var vansinnigt roligt.
"Du ser ut som pappa!"

Bilden överst till vänster är på E och M från påsken 2008.
Till höger om den, L, påsken i fjor.
Nere till vänster, igår.
Nere till höger, påsken i fjor.


Glöm nu inte att ge alla nära och kära STOOORA VÄLFYLLDA påskägg!





1 kommentar:

Lo sa...

Hahaha jag ser helt absurd ut i Krilles arbetskläder. De är enorma. Varför vet jag inte för Krille är inte så enorm. Men det är skoj att ha dem på sig!