söndag 27 juni 2010

Flax eller vad???

Gick in på internetbanken för att kolla mitt saldo.
Gissa om jag blev förvånad när jag såg en post som hette "Insättning automatuttag 500.00".
Tack banken!
Men hur gick detta till???
Jag ringde ju visserligen till banken häromdagen för att berätta om mitt idiotiska missöde men fick till svar att de tyvärr kunde inte hjälpa mig.
Och det fattade jag ju egentligen.
Men.
If it goes, it goes (Johan Glans).
Och de kunde tydligen hjälpa.
Jag spekulerar inte vidare i hur.
Jag nöjer mig med ett tack.
Tack.


Sommarpratarna har börjat prata i P1.
Tog fel på datum och trodde att det var Annika Sörenstam idag.
Lät väldigt mystiskt när sommarprataren refererade till sig själv som "Eva" flera gånger.
Var dock inget mysko alls blev jag strax varse.
Det var nämligen Eva Dahlgren som var dagens pratare.
Det var bra.
Har köpt en gammaldags transistorradio för just sommarpratarändamålet.
Ska ta med den till jobbet.
Är så nätt att den får plats i handväskan.
Ok.
Min handväska är ganska rymlig...
Jag gillar att det fortfarande säljs apparater som har en så enkel bruksanvisning att man inte ens behöver läsa den.
Jag läste den ändå för den bestod av endast fem punkter.
Och var författad på ren svenska.
Typ:
1) Sätt i sladden som medföljer.
2) Tryck på "On".
3) Välj kanal.
4) Ställ in volymen.
5) Lyssna och njut och känn dig jävligt nöjd över att du klarat det här själv utan att behöva sätta i 324 medföljande cd-skivor och laddat ner 678 program och ringt någon jävla support 214 gånger....


Vilket strålande väder vi har idag!
Barnen har gjort en klassiker: sprungit nakna genom vattenspridaren!
Ska snart cykla iväg och träna på ett Friskis-pass.
Det var ett tag sedan.
Har enbart ägnat mig åt löpning då det varit det lättaste att få ihop med vardagen...
Det märks verkligen att jag jobbar mer.
På mitt arbete alltså.
Känns besynnerligt att gå till jobbet mitt i sommaren!
Det har jag inte gjort på tio år!

1 kommentar:

Stefanie sa...

Då ses vi äntligen på Friskis i kväll! Hurra!