tisdag 22 juni 2010

Ta från de rika....

Körde direkt till uttagsautomaten idag efter jobbet.
Tänkte att jag skulle skynda mig in i blomsteraffären och köpa en fin kruka och blomma jag sett för ett tag sedan.
Sagt och gjort.
Efter uttaget halvsprang jag på mina högklackade trätofflor nerför backen till butiken.
"Neeej", tänkte jag besviket, "Den är slut!! Varför köpte jag inte den direkt??"
Men så vände jag mig om och såg att det fanns några av de fina krukorna kvar.
Kruka och kruka.
Det är en zinkspann som står i en avskavd korg.
Jättefin.
En blå salvia i den och lyckan var gjord.
Tills jag kom till kassan.
"Var är mina pengar?" sa jag halvhögt till kassörskan medan jag irriterat rafsade runt bland kvitton och rabattkuponger i plånboken.
Kassörskan tittade vänligt men frågande - förstås - på mig.
"FA-AN!!! Jag glömde ta sedeln!! Ursäkta mig, jag kommer strax tillbaka!"
Och så klapprade jag uppför backen igen, fram till automaten - men där fanns givetvis ingen sedel som väntade på mig.
Det var bara att ta ut en ny.
Och jag har ju JÄTTEMYCKET pengar, massor, kan gödsla med dem, skänka bort till höger och vänster, speciellt efter Kretaresan...
NOT!!!


På uttagslappen:

0622 AUTOMATTUTTAG 500.00-
0622 DETTA UTTAG 500.00-


Grattis till dig som tog min sedel!
Hoppas att det känns bra!

(OBS! Själva krukan och blomman kostade "bara" 140 kr men jag hade några fler kostsamma ärenden...)

3 kommentarer:

STefanie sa...

Nä vad hemskt! Riktigt riktigt tråkigt! Men det är snart lön. Det får muntra upp dig lite.

crister sa...

Äsch, Kretaresan var billig.

HÖNSHUSET sa...

Nej, vad surt, det var ju inte den lilla sedeln heller!!! Men fick du din fina kruka till slut?! Den får man väl se i så fall :-)

Ha det gott!!

Kram g