måndag 7 juni 2010

Resumé...

Nä, det är omöjligt - och tidsödande - att återge den senaste tidens händelser i detalj.
Dessutom har jag glömt det mesta.
Som att jag glömde ge M frukost innan jag lämnade henne på Fritids förra måndagen...
Eller som att jag. OCH J. OCH A. OCH F.
Glömde att våra söta små 4-åringar hade avslutning på Musikskolan i torsdags.
Jag hade varit ute och sprungit, F hade varit och hämtat E för att lämna henne och O då det slog mig!
"Tänk om det är sista gången idag!!!" sa jag med panik i rösten till J alltmedan jag började rafsa i barnens alla infolappar på anslagstavlan.
"Det ÄR DET!!! Stiiiiick!!"
Så J som nyss parkerat bilen på uppfarten fick snällt fara iväg igen iklädd blåställ och med svarta händer.
Själv var jag blodröd i ansiktet och våt av svett efter löprundan (och av ångest!) när jag ringde O:s mamma.
"VET du vad vi har glömt????"
Hon fick lika mycket dåligt samvete hon.
Skönt.
Så att jag slapp känna mig som en usel mamma alldeles ensam.
"HOPPAS att F stannade" sa hon "Han hade annars tänkt sticka och hyra ett släp och köpa lite grus under tiden..." (Tiden måste utnyttjas...)
Barnen fattade ingenting.
E nämnde inte ens att jag inte varit där.
Piuh!
Tänk första gången då våra äldsta flickor hade avslutning.
Då hade både jag och A ordnat full laguppställning med mormrar och farmrar och videokameror och fan och hans moster!!!
Overkill.
Hmmm.
I torsdags pratade jag och A om allt annat än barnens alla avslutningar där vi i g-o-d-a-n ro mumsade i oss räksallad till lunch och sedan strosade i blomsteraffären...


J har fyllt år.
För första gången på många år satt vi inomhus och åt när vi hade kalas för honom.
Det brukar vara hyfsat väder vid hans födelsedag men den här dagen var det ganska kallt.
Kallt var bara förnamnet på hur det var den morgonen vi stod i sta'n och sålde.
Mamma och pappa åkte tidigt på morgonen.
Sen kom jag med L och E.
Jag har sålt nästan alla mina gravidkläder!
Och fått hyfsat betalt dessutom.
En del sålde vi av den där morgonen och en del har jag sålt på Blocket.
Skönt att bli av med det.
Och så blir det några lådor färre att baxa upp på vinden...
Vinden ja.
Där har det inte blivit några större framsteg.
Vår fina trappa står färdig och väntar men tid finnes icke.
Vi är i princip uppbokade till och med september!!
Skönt.
Så man inte frestas att förspilla nån tid menar jag...
Men det är bara roliga saker.
Såklart.
Man bokar väl inte in tråkiga grejer?


Imorse var M med mig på jobbet en stund.
Jag hade med nya fina kameran - som jag varit ägare till sen i torsdags - och tänkte att M skulle ta en bild av mig och mitt fina kontor.
Precis när hon skulle trycka av - tappade hon kameran i golvet.
Objektivet kröktes rätt rejält och fick formen av en elefantsnabel....
Obrukbar med andra ord.
M blev förtvivlad - ja, det blev förstås jag också - men hon kunde ju för allt i världen inte hjälpa det.
Så under dagen har vi ringt försäkringsbolag och kameraaffär och hoppas att vi kan lösa bekymret ganska snabbt.
Tyvärr får ni inte se nånting av mitt fina kontor.
Ännu.
Minneskortet sitter liksom fast i kameran.
Med alla nya fina bilder på.
Hade ju varit kul att använda kameran när vi ska åka iväg om ett tag.
(Jag skriver inte NÄR och hoppas att ingen preciserar tidpunkt i kommentarsfältet heller!)


Jag hade mycket annat på hjärtat också men jag tror att jag måste prioritera lite frisk luft nu!

1 kommentar:

åsa sa...

åhhh, vad du har otur med dina teknikprylar...
kramen