lördag 16 oktober 2010

Händelserik vecka

I onsdags följde flickorna i M:s klass med oss hem efter skolan.
Småsystrarna hade jag lämnat hos mormor bara för att jag skulle ägna mig helt åt skolflickorna i deras aktiviteter.
Jag fick vara med och fika.
Sen var det stopp.
De ville leka själva.
Jahapp.
Där satt jag med mina förberedda lekar...
Hmmm.
Men jag obeserverade dem på avstånd, hahaha!
Och det var en jättemysig eftermiddag i alla fall.
På kvällen var det bara jag och M hemma.
Vi åt tonfisksallad - M:s önskan - och bara hade det mysigt!


Igårkväll var två familjer från Strandvägen här och åt middag!
De hade förbokat taxi både hit och hem!
Klokt.
Det skulle vi tänkt på i somras.
Istället för taxi blev det spontanövernattning.
Men det gick ju bra det med!
Vi hade en mycket trevlig kväll igår även om jag och J var lite slitna...
L är ju uppe och springer på nätterna, så sömn är som bekant en bristvara.
Men det är ju bara att ta en kopp kaffe och två alvedon och tuta och köra, så funkar dagarna finfint i alla fall!
(Och låta L sova hos mormor & morfar och farmor & farfar då och då...)


Barnen önskade pannkakor till frukost imorse.
Och vad fasen?
Det är ju samma innehåll som smörgås med smör, ett glas mjölk och ett kokt ägg.



I eftermiddags var L med hela sin familj (vi alltså) bjuden på I:s 3-årskalas.
Bara det att L var riktigt hängig och dålig, så hon och J stannade hemma.
Jag, M och E åkte iväg och på kalaset träffade vi bland annat lilla godingen A:


En annan liten A såg dagens ljus för första gången idag!
Grattis familjen S/L till en liten flicka!!!
Det enda vi fått veta är vikt , längd och att hon kom ut med raketfart (=7 minuter på KK för mamman och pappan innan hon kom ut!!)
Jag är sååå suuugen på att se hur hon ser ut!



Mamma A Hedenhös är den bästa barnkalasfixare jag känner!
Hon lägger ner så mycket tid och engagemang på vart och ett av sina tre barns årliga temakalas att man blir helt förstummad.
Inbjudningskort, pynt, pyssel, mat - allt har en röd tråd!!
Nu har jag uppmanat henne att samla kalasen i en bok!
Så att vi andra vanliga slentrianballongblåsare och gräddtårtetråkmånsar kan få lite inspiration!!!
Kan ni gissa temat på I:s kalas idag???

4 kommentarer:

HÖNSHUSET sa...

Halloj!!

En liten kommentar så här på morgonen :0)

Vilket härligt barnkalar och med Hello Kitty tårta och kakbordet!!!!!

Händelserik helg det får jag nog hålla med om - här har det mest varit febrigt på den lilla avdelningen.

Ha de gott!!

Kram g

HÖNSHUSET sa...

Menade förstås barnkalas med s på slutet! Ibland har man lite för bråttom, hihi!!

Sarasnaran sa...

Jaja, du är väl litta gammal då. ;) Fast jag känner mig också gammal, R.O kallar jag förövrigt för Lilleplutt. Så du är inte ensam. :)

Anonym sa...

Tack för att ni töser kom och gjorde Ingrids HelloKitty kalas till ett fint minne!!

Trevliga bilder du tagit ;)

Jag glömde att påminna om att skriva i Ingrids kalasbok (fast den låg framme på bordet??)

Du år göra det i efterhand!!

KRAM / Mamma Hedenhös