torsdag 28 oktober 2010

Mest ros....

Efter att avundsjukt beundrat Åsa Gåsa Klingas fantastiskt snygga Dr. Martens, slog det mig!
Jag hade sett den här kombinationen svart känga+röda rosor någonstans innan....
Hmmmmmmm.
Men var?
Jo!
Hemma i min egen hall!
E:s sprillans nya Kavatstövlar!!
Hahahaha!
Höstmode???


Och igårkväll - när jag var på After Work - var bordet dekorerat med rosor!
Våra rosor här hemma blommar i o f s fortfarande.
Eller ja, knappt.
Trend??
(Eller varm höst?)
Oavsett vilket så är det trevligt med lite färg bland allt det svarta och grå som karaktäriserar hösten.
Maten på restaurangen (som har relativt nya ägare) var för övrigt mycket bra.
Allt var jättegott!
Förutom vinet.
Men snålar man och väljer "Husets" så får man stå sitt kast...
Tunt.
Var.
Förnamnet.
Men det gick ner.
Man är ju inte sån....
Den unga, unga servitrisen var alert och rar.
Ja, det var en mycket trevlig kväll!

När jag lagar mat, brukar jag lyfta upp L på köksbänken.
Det tycker hon om och så kan hon sitta där och pyssla med något medan jag skalar och hackar och steker.
När jag är i badrummet och grejar, brukar hon sitta på bänken vid handfatet och så nöjer hon sig med det.
Idag, när jag skulle hänga upp tvätt, satte jag upp henne på bänken bredvid tvättstället i grovköket.
Det tyckte hon var jättespännande eftersom hon aldrig suttit där förut.
Hon fick en korg med reflexer att leka med.
Det var väl roligt i sisådär 3,8 sekunder för när jag vände ryggen till hörde jag henne glatt utbrista:
"Haha, mammas!!" följt av smackande och tandborstljud.
"Vad...?" sa jag medan jag snabbt snodde runt och förfärat fick syn på vad hon smaskade på!!
URRRRRRRRRRRK, KLÖÖÖÖÖÖK...
Min gamla tandborste!
Jag ryckte den hastigt från en mycket förvånad 2-åring.
"Detta är mammas GAMLA tandborste!! Denna tvättar mamma toaletter med nu!!!!"
Isch.
Nä fy.
Örrk, jag mår illa när jag tänker på det.


Nu är klockan sådär mycket igen.
Har varit och tränat ett väldigt bra pass.
Återigen blev jag tillfrågad om jag inte skulle vara intresserad av att bli ledare.
Återigen svarade jag att jag var smickrad över erbjudandet men avböjde vänligt.
Hur skulle jag hinna med DET också???
Antingen har de väldigt svårt att få tag i ledare (och frågar såna som mig) eller så tycker de att jag vore som klippt och skuren!
Hahaha!
Glöm inte att jag heter Ödmjuk i andranamn.


Idag fyller A 35 år!
Så hon var inte med på träningen.
Hon är hemma och lagar mat till kalaset imorgon.
Mums!
Och så dricker hon vin.
Såklart.
Jag ska på det kalaset imorgon kväll.
Ska bli kul!
Hon får Dagens Ros av mig nu även om jag vet att datorn är den sista pryl hon skulle använda.
Eller njä.
Mobiltelefonen kanske?
(Jag skickade ju ett sms imorse men eftersom hon inte vet - påstår hon, eller att det tar för lång tid - hur man svarar så får jag bara hoppas att det nått fram....!)
Hmm.
Det blir nog oavgjort mellan dator och mobil.
Grattis i alla fall min underbara A!!!!!
LÖÖV...

1 kommentar:

Anonym sa...

TACK för denna fina ros!
Även TACK för fint FAT, vackra BLOMMOR och trevligt SÄLLSKAP igår!!

VILKA FINA VÄNNER JAG HAR, ni är FANTASTISKA!!

Klart du skall bli ledare, jag lovar att komma och träna på dina pass;)

Ett förtydligande: jag kan SMSa men tycker det tar på tok för lång tid, tråkig tid, gillar ju att prata verbalt istället som du vet.
Men jag tycker det är kul att få SMS, så jag läser dom (oftast)

KRAM / Bästis A