lördag 23 oktober 2010

Vänner betyder MEST!

Igårkväll hade vi pyjamasparty.
M:s allra äldsta och bästa vänner sov över tills idag.
Sååååå mysigt.
2003 föddes M i januari, E i juni, T i augusti och S i september.
De har med andra ord "alltid" känt varandra.
Deras föräldrar är några av våra absolut bästa vänner!
Det är så att man blir rörd.
Det som fick ögonen att fuktas lite extra var mamma Hedenhös finurliga lilla överraskning till tjejerna.
Var och en fick en ask prytt med ett hjärta, med texten "Vänner betyder MEST".
I asken låg ett halsband med de fyra bokstäverna, M, E, S och T.
*Åååååh, snörvel, snyft*
Såååå fint.....
KÄRLEK!


Detta var en av de lugnaste fredagkvällar vi haft på länge!!!
Plötsligt satt jag och J ensamma med popcornskål på bordet framför "Rampljuset" på Barnkanalen...
Alla flickorna, stora och små, såg "Hannah Montana" på dvd i ett annat rum, eller lekte med Barbie.
Jahapp.
Vi kände oss lagom överflödiga.
Innan tio snarkade emellertid alla prinsessorna i sängarna!
Vad ska man säga?
Fredag, liksom.


Mormor har kämpat flera timmar idag med att klä Barbiedockerna fina:

Eftersom J varit ute på jakt hela dagen hade vi ordnat barnvakt till de små när jag följde med M på ridskolan i förmiddags.
Jag blev rejält svettig då jag fick hålla jämna steg med - och hålla ordning på - M:s häst.
Den var så busig och bockade sig framåt hela tiden.
Grrrrr.
Den bekräftade alla mina fördomar om de där gnäggdjuren....


Efter ridskolan sprang jag en tur på 7,5 km.
På 5 km-slingan hade jag halvt om halvt stämt träff med en annan joggingentusiast.
Hon hade kört bil och var redan ute i spåret när jag kom dit.
Hon hade sagt att hon brukar springa TVÅ varv så därför kände jag att jag minsann inte ville bli varvad.
Jädrar vad jag sprang!
När vi till sist träffades på parkeringen visade min tidtagare 26:18!!!!
Jeeezzzus!!!
I sammanhanget ska nämnas att denna 5 km-slinga är oerhört kuperad och inte går att jämföra med en 5 km-tur på plan mark...
Pust och flås vad jag var trött.
Men nöjd.

Nu har vi bara minsta lillstumpan hemma.
M sover hos en klassbästis och E hos mormor!
Känns ju jättetomt!
Men vilken tur att pappa F från Strandvägen lämnade en dvd här när han hämtade sin dotter.
Jag kan inte bärga mig tills vi ska se den!!!
"Vildsvinsfeber 3".
På baksidan läser jag:
"Vi följer en grupp jägare i ett veritabelt vildsvinsparadis där de verkligt stora galtarna håller till." (WOW!) "Bland deltagarna finns några enastående jaktskyttar som visar upp ett skytte som du aldrig skådat förr." (WOW igen!) "Deras snabbhet och otroliga precision gör varje vildsvinsjägare grön av avund." (Min lördagskväll är gjord!!!!!)


Jag bara undrar: Kan vi se den utan att ha sett 1:an och 2:an......?

1 kommentar:

åsa sa...

Fint med MEST-halsbanden. Är det du som är mamma Hedenhös?
Säg inte att du såg vildsvinsfilmen igår och missade "Så mycket bättre"?
Vildsvinsfilm, ha hah hahhha!