tisdag 8 februari 2011

Blinka långsamt...

"Vad du är jämn i hyn!" utbrast hudterapeuten som gjorde ansiktsbehandling på mig i eftermiddags!!!
Jag hade kunnat hoppa upp ur stolen, tråckla mig ur alla filtarna, lägga mina händer på hennes kinder och kyssa henne rakt på munnen!
"WHAT???? J-Ä-M-N???"
"Ja-a. Du är väldigt jämn fastän jag tar bort sminket. Inga pigmentfläckar och sån't som många andra (i din ålder - sa hon inte.....men kunde ha sagt) har..."
"Näähäää.....?" (Jabba-dabba-dooooooo.)
Fast jag är övertygad om att hon har något gravt synfel.
Varje gång jag bokar en ny tid och hon ska skriva in den i kalendern böjer hon sig så långt ner att hon nästan slår näsan i bordet...
Jag fattar inte att hon inte petar sig i näsan med pennan, liksom....eller sticker sig i ögat.....
riktigt tillförlitlig är hon kanske inte...?


Vid tre tillfällen under behandlingen vaknade jag av snarkningar.
"Sitter hon här och snarkar?" tänkte jag först.
Men insåg att det var jag själv.
Som somnat till.
Och börjat - så jävla pinsamt - snarka högt!
Men hon bara skrattade och tog det som ett tecken på att jag har lätt för att slappna av.
(Jo tack. Skitlätt.)
Samma sak inträffade någon timme senare vid Bolibompa.
Supertråkigt nytt programinslag som var riktigt sövande.
Dessutom var jag ju vaken vid nästan hela strömavbrottstiden inatt (03.15-05.45).
Både E och M var skräckslagna eftersom stormen lät så mycket allt var kolsvart.
De trodde att de blivit blinda!
DEN ENDA SOM SOV HELA NATTEN - FÖR ANDRA NATTEN I RAD - VAR L!!!!!
Är det typiskt eller?
Så det är klart att man behövde snarka lite.
När tillfälle gavs.


Friskispasset har fått mig liiiiite piggare men snart är det dags.
Det börjar återigen dra i tittorna.
Bra pass.
Bra musik.
Varje gång jag hör Robyn blir jag så förbannad på mig själv.
Varför var jag inte på hennes konsert i december?
Varför var jag inte på Lady Gagas konsert i november?
Jag ska minsann gå på Septembers!!!
Bara en liten detalj.
Hon kommer inte hit.
Attans.


P.S Bilden ovan där jag är skitslät är tio år gammal.....

Inga kommentarer: