lördag 26 februari 2011

DJ med kort varsel, Melody Bengtzing eller var det Linda Club eller hur var det nu....?

Brukar inte träna på Friskis & Svettis på lördagar.
Fick dock veta tidigare i veckan att lördagens pass skulle bli ett Dans Fuego-pass.
Jippiiiiiiiiiii!!
Emellertid dök inte ledaren upp!
SNYFT!!!
En reserv fick hoppa in.
Trots att hon glömt både skor och musik.
Musiken fixade jag.
Kutade ut till bilen och rafsade ihop några cd:s.
Det blev ett roligt pass á la cirkelträning (lite cross fittigt - eeh, ingen genomtänkt ordbildning kanske...) till mina låtval!
Tyvärr hade jag bara ca 3 sekunders försprång så jag hann inte räkna ut beat per minute - eller hur de nu räknar - så bara hälften av låtarna klaffade...
Men ändå.
Träning blev det.
Till Madonnas samlade verk, "Mikrofonkåt" (sörrtännli) och NRJ Summer Party....


Det lustiga är.
Att för fem år sedan.
Cirka.
Råkade jag ut för samma sak.
Ingen ledare.
En ledare - som inte var "i tjänst" utan var där som vanlig motionär - fick hoppa in.
Vem ordnade musiken, tror ni?
Jajamensan.
Då var det Melodifestivalen som fick stå till tjänst.
Denna händelse tog dagens inhoppade ledare upp vid stretchingen.
Hon var tydligen där.
Jag kunde inte vara tyst (ovanligt):
"Jo, det var jag som stod för musiken. Då också."


På TV:n ikväll: givetvis del numero fyra i Melodifestivalen
Melody Club var riktigt bra måste jag säga.
Linda Bengtzing var faktiskt inte heller dum (även om en sån svensktoppig låt inte har en chans i det stora hela).
Och så var det de där brudarna, som såg ut som Spajjsgörrls, men som lät bättre...
Najsiga outfits.
Detta var den bästa deltävlingen.
Helt klart.
Har Malmö sådan stjärnstatus?


Annars har dagen varit lugn.
Hedenhösarnas tre barn var här från morgon till en bit efter lunch.
Jättemysigt!
Alla barnen hade därför varsin lekkompis.
Briljant.

2 kommentarer:

crister sa...

Nicke Borg bäst

SiS sa...

Ja, han var faktiskt riktigt bra. Lite speciell stil. Men bra.